اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی گیلان خبر داد

افزایش 4 برابری قاچاق چوب در گیلان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان به کشف 48 هزار اصله چوب قاچاق در چهار ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: قاچاق چوب در گیلان چهار برابر افزایش داشته است.

افزایش 4 برابری قاچاق چوب در گیلان

رحمت‌الله رحمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به قاچاق چوب در گیلان اظهار داشت: 48 هزار اصله چوب قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در استان کشف و ضبط شده است.

وی به افزایش چهار برابری قاچاق چوب نسبت به مدت مشابه سال 91 در گیلان اشاره کرد و افزود: سال گذشته در مدت مذکور 10 هزار و 691 اصله چوب قاچاق در استان کشف و ضبط شده است.

این مسئول ممرز، بلوط، توسکا، راش، افرا، انجیر و ون را از گونه‌های جنگلی کشف شده دانست و تصریح کرد: 74 نفر در رابطه با قاچاق چوب در گیلان دستگیر شدند.

رحمانی با بیان اینکه دستگیر شدگان تحویل مقام‌های قضایی گیلان شدند، یادآور شد: بیشترین آمار کشف چوب‌های قاچاق مربوط به شهرستان‌های آستارا، تالش، رودبار، سیاهکل، رضوانشهر و رشت است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از مزایده چوب‌های کشف شده خبر داد و بیان داشت: مزایده چوب‌های قاچاق با اخذ مجوز انجام شده و مبلغ آن به حساب خزانه سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور واریز می‌شود.

وی وسعت جنگل‌های استان را 568 هزار هکتار اعلام کرد و افزود: 310 نفر اعضای یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان از جنگل‌های مذکور و 254 هزار هکتار مرتع در استان محافظت می‌کنند.

رحمانی با تاکید بر حفظ و احیای جنگل‌ها در گیلان تصریح کرد: توسعه و بهره‌برداری صحیح از جنگل‌ها، مراتع و اراضی جنگلی از اصول توسعه پایدار است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خواستار حفاظت از آب و خاک از طریق مدیریت علمی بر حوزه‌های آبخیز استان شد و گفت: طرح‌های ملی منابع طبیعی گیلان با هدف صیانت فراگیر از جنگل و مرتع اجرا می‌شود.

این مسئول طرح‌های منطقه‌ای جنگل‌کاری در ایجاد فضاهای جدید رویشی را موثر خواند و ادامه داد: عملیات گسترده آبخیزداری به منظور حفاظت و بهره‌برداری بهینه از منابع آب و خاک به‌ویژه در حوزه‌های بحرانی اجرا می‌شود.

وی به استفاده بهتر از آب‌های سطحی و زیرزمینی اشاره کرد و اذعان داشت: حفظ ذخایر ژنتیک و گونه‌های نادر و در حال انقراض گیاهی برای استمرار شادابی و پویایی عرصه‌های منابع طبیعی گیلان در حال اجرا است.

انتهای پیام/84001/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول