اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس عنوان کرد

عضویت 150 هزار بانوی کردستانی در بسیج / شهادت 71 زن شهیده به دست گروهک‌های ضدانقلاب

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس کردستان از عضویت بیش از 150 هزار بانوی این استان در بسیج مستضعفین خبر داد.

عضویت 150 هزار بانوی کردستانی در بسیج / شهادت 71 زن شهیده به دست گروهک‌های ضدانقلاب

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، ناهید منصوری یک‌شنبه شب در مراسم یادواره شهیده فرشته باخویشی و 566 شهیده استان کردستان که به مناسبت گرامیداشت روز بسیج جامعه زنان در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بسیج جامعه زنان یکی از گسترده‌ترین تشکل‌هایی است که در راستای سازماندهی و برنامه‌ریزی امورات زنان بعد از پیروزی انقلاب شکل گرفته و فعالیت خود را در حوزه‌های مختلف آغاز کرد.

به گفته وی، دفاع از ارزش‌های انقلاب و ترویج روحیه ایثار و شهادت‌طلبی از مهم‌ترین اهداف این تشکل گسترده است و به منظور تحقق این مهم برنامه‌های خود را در قالب‌های مختلف تعریف کرده و در طول سال اجرایی می‌کند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 150 هزار بانوی کردستان در بسیج عضویت دارند، بیان کرد: این بانوان بسیجی در قالب 13 حوزه بسیج، 67 گردان الزهرا و 521 پایگاه مقاومت در سطح استان سازماندهی شده و در حوزه‌های مختلف، فرهنگی، سیاسی، دینی، علمی، اجتماعی و سازندگی فعالیت می‌کنند.

منصوری تصریح کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شناسایی زنان شهیده و ارائه الگوهای ارزشی از مهم‌ترین اولویت‌ها و اهداف این تشکل مردمی است.

وی در ادامه به نقش برجسته زنان در عرصه‌های مختلف به ویژه در پیروزی انقلاب و همچنین هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت:‌ زنان ایران اسلامی در کنار دلیر مردان این مرز و بوم نقش مهمی در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی رزمندگان در جبهه‌های حق علیه باطل داشتند.

به گفته مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس، زنان ایران اسلامی در طول هشت سال جنگ تحمیلی با ایثار و از خودگذشتگی پا به پای مردان در پشت جبهه‌های جنگ و حتی گاهی در خط مقدم در راستای دفاع از انقلاب و کشور تلاش کردند.

منصوری با بیان اینکه راهی کردن فرزندان و همسران به جبهه و پیشه‌کردن صبر و تحمل بعد از شهادت عزیزانشان نمونه بارزی از ایثارگری‌های زنان ایرانی در آن دوران بوده است، تصریح کرد: تقدیم هزاران شهیده از دیگر افتخارات جامعه زنان در کشور است.

وی از بانوان کردستانی نیز به عنوان ولایت‌مداران واقعی نام برد و بیان داشت: زنان شهیدپرور این خطه خون‌رنگ هم بیش از 566 شهیده را تقدیم انقلاب و ارزش‌های این نظام الهی کرده‌اند.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس بیان داشت: بیش از 71 نفر از این زنان شهیده به دست گروهک‌های ضدانقلاب و در بدترین شرایط و تحمل شکنجه‌های سخت به شهادت رسیدند ولی هیچ‌گاه حاضر به عقب‌نشینی در دفاع از انقلاب و ارزش‌های آن نشدند.

منصوری با بیان اینکه این شهیده‌ها الگویی کامل از ایثار و از خودگذشتگی هستند، افزود: ترویج افکار و اهداف این شهدا در جامعه به ویژه در میان نسل‌های آینده امری ضروری است.

به گفته وی ایثار و از خودگذشتگی این شهدا برای همیشه در تاریخ انقلاب خواهد درخشید و سندی پر افتخار برای رهروان و بازماندگان آنان در این خطه ولایت‌مدار کشور خواهد بود.

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس در پایان برگزاری یادواره‌ شهدا را اقدامی ارزشمند در راستای شناساندن و معرفی شهدا دانست و گفت:‌ باید با ترویج افکار و روحیه شهدا جامعه اسلامیمان را در برابر هجمه‌های فرهنگی و نرم دشمنان بیمه کنیم.

انتهای پیام/79002/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول