اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

به دلیل مسائل امنیتی

یکشنبه برخی سفارتخانه‌های آمریکا در منطقه تعطیل می‌شوند

وزارت خارجه آمریکا به دلیل آنچه نگرانی‌های امنیتی از توطئه احتمالی القاعده خواند، از بسته شدن برخی از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های خود از جمله در مصر، اسرائیل، عراق، اردن و امارات در روز یکشنبه خبر داد.

یکشنبه برخی سفارتخانه‌های آمریکا در منطقه تعطیل می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از شبکه خبری «سی‌بی‌اس»، وزارت خارجه آمریکا پنج‌شنبه اعلام کرد، سفارت‌خانه‌های آمریکا در برخی کشورها که معمولا روزهای یکشنبه‌ باز بودند، به دلیل نگرانی‌های امنیتی، در این روز بسته خواهند بود.

بر اساس این گزارش، علت بسته شدن این سفارت‌خانه‌ها (در روز یکشنبه)، به خاطر اطلاعات آمریکا درباره توطئه القاعده علیه مقرهای دیپلماتیک آمریکا در خاورمیانه و سایر کشورهای مسلمان عنوان شده است. البته در این اطلاعات به مکان خاصی اشاره نشده است.

ماریا هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این باره به خبرنگاران گفت: وزارت امور خارجه به سفارت‌خانه‌ها و کنسولگری‌های خاص خود دستور داده تا 4 آگوست، بسته بمانند و یا فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورند. احتمال دارد برخی از این سفارت‌خانه‌ها بیشتر از یک روز نیز بسته بمانند که این امر به تحلیل‌های امنیتی بستگی دارد.

وی افزود: ملاحظات امنیتی ما را به سمت برداشتن چنین گام محتاطانه‌ای سوق داده است. البته این مقام آمریکایی از بیان جزئیات درباره این ملاحظات امنیتی یا نام بردن از سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌هایی که قرار است بسته شوند، خودداری کرد. با این حال، یک مقام دیگر وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت، این سفارتخانه‌ها همان‌هایی هستند که معمولا روزهای یکشنبه باز هستند.

سی‌بی‌اس گزارش داد، جستجوی سریع از وبسایت وزارت خارجه آمریکا نشان داد که این سفارت‌خانه در کشورهای مسلمان نظیر امارات، عراق، مصر قرار دارند. علاوه بر این، سفارتخانه‌های آمریکا در بحرین، اسرائیل، اردن، کویت، لیبی، عمان، قطر، یمن، عربستان سعودی، افغانستان و بنگلادش نیز روز یکشنبه بسته خواهند بود.

هارف در این باره گفت: اطلاعاتی به دست وزارت خارجه رسیده که نشان می‌دهد ما باید گام‌های محتاطانه‌ای در پیش بگیریم. زمانی که اوضاع هشداردهنده است، وزارت خارجه چنین اقداماتی را اتخاذ می‌کند تا فعالیت‌های همیشگی خود را با امنیت و سلامت به انجام رساند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول