اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان مطرح کرد

پاسگاه مرزی «نهنگ» محروم از نعمت برق

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: پاسگاه مرزی «نهنگ» در سراوان از بهمن سال گذشته تاکنون آب و برق ندارد و مرزبانان غیور در دمای بالای 50 درجه خدمت می‌کنند.

پاسگاه مرزی «نهنگ» محروم از نعمت برق

به گزارش خبرنگار فارس از زاهدان، محمد ملاشاهی بعد‌ از ظهر امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: کشفیات سوخت از سطح‌ مرزهای استان از ابتدای سال تاکنون نزدیک به چهار میلیون لیتر بوده که اغلب آنها در جنوب استان کشف شده است.

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان بیان کرد: شیب قاچاق سوخت از مناطق سراوان، نگور و جکیگور به سمت جنوب استان و از مرز خشکی به آبی تغییر کرده است.

این مسئول با بیان اینکه طی دو، سه روز گذشته نزدیک یکی از مرز‌های استان یک دپوی 12 هزار لیتری را کشف کردیم، خاطرنشان کرد: متاسفانه سوخت به قصد قاچاق به خارج از کشور، از استان‌های هرمزگان و کرمان به جنوب استان حمل می‌شود.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: برای کنترل بحث قاچاق سوخت از مناطق دریایی استان، باید کمیته مبارزه با قاچاق کالای کنارک و چابهار فعال شوند و شیلات و سازمان بنادر و کشتیرانی نیز در آن حضور یابند.

وی قاچاق سوخت از مرز‌های آبی را علاوه بر خسارت سرمایه ملی، مایع تهدیدات زیست محیطی خواند و بر ضرورت توجه به کنترل آن تاکید کرد.

ملاشاهی از تعیین تکلیف نشدن کشفیات سوخت در منطقه رودخانه «نهنگ» سراوان توسط شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه زاهدان انتقاد کرد و اذعان داشت: 70 تا 100 خودروی حامل سوخت قاچاق در محل این پاسگاه قرار دارد و شرکت نفت هم پاسخگو نیست، این موضوع یک تهدید برای مرزبانی است و باید سریع‌تر مدیریت شود.

امکانات حداقلی برای مرزبانان رودخانه "نهنگ" فراهم نشده است

ملاشاهی با اشاره بر مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان برای استقرار مرزبانی در رودخانه «نهنگ» واقع در مرز ایران و پاکستان، از فراهم نشدن امکانات حداقلی برای مرزبانان خبر داد.

عضو کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز سیستان و بلوچستان توضیح داد: مرزبانی با استفاده از نیروهای هنگ‌های مرزی زابل و میرجاوه و با امکانات حداقلی در این نقطه مرزی مستقر شده است.

وی افزود: در بهمن سال گذشته که نیروها در این منطقه متمرکز شده‌اند شرایط هوایی مطلوب و مناسب بود اما اکنون با توجه به گرمای شدید منطقه، مرزبانان شرایط سخت و دشواری را تحمل می‌کنند.

جانشین فرماندهی مرزبانی سیستان و بلوچستان ادامه داد: حل مشکل آب و برق و راه وعده داده شد اما باید بررسی کنیم که چند درصد از آنها عملی شده‌ است، فاصله آخرین روستای منطقه با محل استقرار مرزبانان بین 400 تا 700 متر است که دو تیر برق لازم دارد، با این شرایط هم می‌گویند که مرزبانی این بحث را حل کند.

وی در ادامه این جلسه خواستار توسعه زیرساختی بازارچه‌های مرزی استان شد.

انتهای پیام/75004/ت40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول