اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو خبرگان رهبری:

اسلام بدون امامت و ولایت محکوم به شکست است

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر مسئله امامت و ولایت در دین مبین اسلام گفت: اسلام بدون امامت و ولایت محکوم به شکست است و این همان اتفاقی است که در مصر اتفاق افتاده است.

اسلام بدون امامت و ولایت محکوم به شکست است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی، صبح امروز در همایش نقش تشکل‌های مردمی در بیداری اسلامی اظهار داشت: اکنون علت شکست مسلمین در مصر، بی‌بهره بودن آنها از امامت و ولایت است و دشمنان اسلام به دنبال این هستند که ما را نیز دچار این وضعیت کنند.

وی تاکید کرد: اسلام ناب بر این عقیده است که امامت و ولایت رکن اصلی است و به طور قطع اسلام بدون امامت و ولایت محکوم به شکست است.

حائری شیرازی با اشاره به اینکه عده‌ای به دنبال این هستند که با پررنگ جلوه دادن اختلافات میان احزاب یا بر سر کار آوردن حزبی، مسئله ولایت را کمرنگ جلوه دهند اما در کشور ما اصلاح‌طلب و اصولگرا مانند دندانه‌های یک زیپ هستند که در زمان انتخابات سر زیپ را باز کردیم تا رای مردم داخل ساکی ریخته شود و بعد از انتخابات نیز سر زیپ بسته می‌شود و کار روال عادی خود را طی می‌کند.

وی تصریح کرد: رهبری نیز به احزاب فرمودند که حالا باید با هم رفاقت کنید و رقابت برای قبل از انتخابات بود.

حائری شیرازی خطاب به احزاب عنوان کرد: یکدیگر را نقد کنید اما نقدی که دشمنی ایجاد نکند و ابتدا ولایت را با هم محکم کنید و سپس بر مبنای آن نقد و تذکر دهید.

وی با اشاره به وقایع مصر بیان کرد: این طور نیست که اگر در مصر مشکل پیدا شده، پایان بیداری اسلامی است بلکه آنها حکومت را بدون امامت تجربه کردند و این زمینه‌ای است که از اشتباهات گذشته خود درس بگیرند.

حائری شیرازی تصریح کرد: وقتی انسان‌ها نسبت به یکدیگر عشق پیدا نکردند، دشمنی پیدا می‌شود و سلفی‌ها و تکفیری‌ها پدید می‌آیند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسبیح و تقدس خداوند متعال در جو خونریزی و فساد خاطرنشان کرد: همسر فرعون نمونه‌ای کامل از یک انسان ذاکر است زیرا در بستر کفر و غفلت و فساد، در برابر همسرش ایستاد و بر اساس آیات قرآن، انسان‌هایی که در جو غفلت ذاکر می‌شوند، برترین انسان‌ها هستند.

عضو خبرگان رهبری عنوان کرد: مسلمانان در هر دینی که هستند، ذاکر فی العالمین هستند اما همین مسلمان‌ها نسبت به امامت و کسانی که به امامت قائل هستند، غافلند.

حائری شیرازی تصریح کرد: امامت یک امر همگانی است و اسلام بدون امامت و ولایت محکوم به شکست است.

به گزارش فارس، همایش نقش تشکل‌های مردمی در بیداری اسلامی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد در سالن اجتماعات امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار شد.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول