اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه تنظیم بازار کرمان مطرح شد

عدم کمبود کالای اساسی در شهرستان‌ها/ برگزاری نمایشگاه پاییزه از شهریور

جلسه تنظیم بازار شهرستان‌های کرمان پیش از ظهر امروز در محل اتاق بازرگانی برگزار شد.

عدم کمبود کالای اساسی در شهرستان‌ها/ برگزاری نمایشگاه پاییزه از شهریور

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، جلسه تنظیم بازار شهرستان‌های استان کرمان پیش از ظهر امروز در محل اتاق بازرگانی برگزار شد.

بر این اساس در بازار بم 60 تن برنج تایلندی در طرح ضیافت جذب و 20 تن از آن توزیع شده است و مصرف برنج هندی جزو پرتقاضاترین نوع برنج در بازار محسوب می‌شود و برنج پاکستانی از 55 تا 63 هزار تومان و هم قیمت با برنج ایرانی است.

قند شکسته کاشمر مشهد به قیمت 2 هزار و 370 تومان به عمده فروش و با نرخ 2 هزار و 500 تومان به خرده فروشی‌ها تحویل داده شده است که قند تبریز در بازار بم 2 هزار و 380 تومان برای عمده فروشی‌ها است و شکر با قیمت 1500 تومان به فروش می‌رود.

همچنین مرغ گرم در بازار بم 6 هزار و 400 تومان به فروش می‌رود و مصرف روزانه بین هفت تا 10 تن در ماه رمضان بوده است و در این زمینه کمبودی گزارش نشده است، 70 تن مرغ منجمد در طرح ضیافت جذب شده که به قیمت 4 هزار و 950 تومان فروخته می‌شود.

بازار بم از سهمیه طرح ضیافت 13 تن گوشت قرمز جذب کرده بود که اکنون با اتمام گوشت قرمز یخ‌زده درخواست سهمیه گوشت قرمز داشتند و گوشت گرم گاو و گوشت گوسفند با قیمت هر کیلو 25 هزار تومان در این بازار به فروش می‌رود.

سهمیه حبوبات شهرستان بم در طرح ضیافت 39 هزار و 500 کیلوگرم نخود و 2 هزار 600 کیلوگرم عدس بوده است و روغن جامد گلناز طلایی 4 کیلویی با قیمت 18 هزار و 500 تومان، 810 گرم 4 هزار و 900 تومان و روغن مایع سه لیتری 13 هزار و 500 تومان فروخته می‌شود.

برپایی پنج غرفه نمایشگاه برای ارائه کالاهای اساسی در شهرستان بم تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد و این شهرستان به دلیل حمایت‌های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با کمبودی مواجه نیست.

در بازار شهرستان ریگان ذبح گاو به صورت سنتی انجام می‌گیرد و احداث کشتارگاه تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و قیمت‌های گوشت قرمز و گوسفند بر اساس سایر نرخ‌های اعلام شده و 25 هزار تومان است.

سهمیه روغن مایع جذب شده در طرح رحمت برای شهرستان ریگان به فروش نرفته است و با وجود جذب پنج تن مرغ منجمد مردم استقبال خوبی نداشتند در این شهرستان نداشتن میدان تره‌بار و ارسال محصولات از بم به ریگان بر افزایش قیمت برخی کالاها تاثیر چشمگیری گذاشته است.

در جلسه امروز تنظیم بازار استان در مورد نحوه برگزاری مکان، تاریخ آغاز و پایان، گروه کالایی و نحوه اجرایی شدن نمایشگاه پاییزه بحث و تبادل‌نظر شد در نهایت تاریخ برگزاری آن 12 تا 22 شهریورماه سال جاری مصوب و مقرر شد تا سایر مجامع نظرات پیشنهادی خود را برای تعیین مکان اعلام کنند.

===============

گزارش از فروغ بوستانچی

عکس از محسن رجب‌پور

===============

انتهای پیام/80028/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول