اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون فوتبال:

ایلام ظرفیت برپایی و میزبانی مسابقات آسیایی فوتبال را دارد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: ایلام ظرفیت برپایی و میزبانی مسابقات فوتبال چند کشور آسیایی را دارد.

ایلام ظرفیت برپایی و میزبانی مسابقات آسیایی فوتبال را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، علی کفاشیان عصر امروز در هیئت انتخابات مجمع فوتبال استان ایلام اظهار داشت: فوتبال ایلام با وجود ظرفیت محدودی که دارد، دارای پتانسیل‌های بسیار بالایی است. 

وی ادامه داد: با عنایت به اینکه در حوزه ورزش این استان اسپانسرهای کمی وجود دارد اما فعالیت‌های انجام شده ورزشکاران ایلامی قابل تحسین است.

این مسئول اضافه کرد: لازم است در ابتدای سخنانم یاد و خاطره شهدای استان به ویژه شهدای زمین چمن فوتبال چوار را گرامی داشته و به روح آنان درود فرستم.

کفاشیان تصریح کرد: در بازدیدی که امروز عصر از این مکان و یادمان دوران دفاع مقدس داشتم متوجه شدم در این زمین افراد زیادی به شهادت رسیده‌اند که به همه آنان ادای احترام می‌کنم.

رئیس فدراسیون فوتبال اذعان داشت: از پیگیری‌های فرزاد فتاحی مدیرکل تربیت بدنی استان ایلام برای ایجاد یادمان در این مکان مقدس تشکر ویژه دارم.

وی ادامه داد: باید در این مکان مقدس یادمانی در خور شان ورزشکاران شهید و ورزشکاران ایلامی ساخته شود.

این مسئول اضافه کرد: اتفاق روی داده در زمین چمن چوار در جهان نادر بوده و در هیچ کجای جهان چنین رویدادی رخ نداده است.

کفاشیان تصریح کرد: در 23 بهمن ماه 1365، هواپیماهای رژیم بعثی عراق مسابقه فوتبال بین تیم‌های «منتخب چوار» و «منتخب جوانان ایلام» را بمباران کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال ابراز کرد: در این اقدام ددمنشانه، 15 نفر از بازیکنان، داوران و تماشاگران به شهادت رسیدند و تعداد زیادی نیز به درجه رفیع جانبازی نائل آمدند.

وی ادامه داد: بر این اساس این منطقه از خاک نظام مقدس جمهوری اسلامی به یکی از یادمان‌های بزرگ دوران دفاع مقدس تبدیل شده است.

این مسئول اضافه کرد: در تلاش برای ایجاد فعالیت‌های جدید در حوزه ورزش فوتبال استان ایلام هستیم.

کفاشیان تصریح کرد: با عنایت به وجود ورزشگاه 15 هزار نفری ایلام و تکمیل آن، میزبانی مسابقات آسیایی در این ورزشگاه مقدور است.

رئیس فدراسیون متذکر شد: امروز از این ورزشگاه بازدید به عمل آمد که یکی از ورزشگاه‌های بی‌نظیر در کشور بوده و از زحمتکشان برای ایجاد و تکمیل آن به ویژه مدیرکل ورزش و امور جوانان تقدیر به عمل می‌آورم.

وی ادامه داد: امیدوارم استان ایلام در نخستین فرصت میزبانی یکی از رقابت‌های آسیایی را بپذیرد و در واقع میزبان چند کشور آسیایی برای مسابقات فوتبال شود.

انتهای پیام/2246/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول