اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اهتمام دستگاه‌ها

تمام اعتبارات سفر رهبری در بجنورد جذب شد

فرماندار بجنورد گفت:‌ تمام اعتبارات سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی استان به این شهرستان مربوط به سال 91 تا پایان تیرماه امسال جذب شد.

تمام اعتبارات سفر رهبری در بجنورد جذب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سیدمحمد پاکمهر بعدازظهر امروز در نشست با مدیران این شهرستان با اشاره به پیش‌بینی 580 میلیارد ریال اعتبار سال نخست سفر رهبری به بجنورد، اظهار کرد: تخصیص این اعتبار 60 درصد بوده که تمام آن برای اجرای پروژه‌ها جذب شد.

وی ادامه داد: اکنون منتظر ابلاغ اعتبارات امسال سفر رهبری بوده تا پروژه‌های سفر مقام معظم رهبری تحقق یابد.

پاکمهر با تأکید بر تلاش مدیران شهرستان تا آخرین لحظه مسئولیت گفت: ما مکلف به انجام خدمت به ولی نعمتان خود بوده و در این مسیر نباید غفلت کنیم.

وی به اقدامات دولت طی هشت سال گذشته در شهرستان بجنورد اشاره کرد و افزود: با رویکرد عدالت محورانه دولت احمدی‌نژاد شاهد عمران و آبادانی در روستاها و ارتقای شاخص‌های توسعه بودیم.

نماینده عالی دولت در بجنورد با بیان اینکه قبل از دولت نهم حتی یک ساختمان دهیاری در این شهرستان وجود نداشت، متذکر شد: طی این مدت 105 ساختمان دهیاری در روستاهای استان احداث شده است.

وی با بیان اینکه تا پیش از این حتی یک غسالخانه در روستاهای بجنورد وجود نداشت، اذعان داشت: اکنون 64 مورد غسالخانه در سطح روستاهای این شهرستان وجود دارد.

به گفته پاکمهر، اکنون در سطح روستاهای بجنورد 77 پارک کودک وجود داشته که تا پیش از دولت نهم روستاهای این شهرستان از این امکانات بی بهره بودند.

وی همچنین شمار گلزار شهدای احداث شده در این دولت را 195 گلزار عنوان کرد و افزود: پیش از این دولت صرفاً چهار گلزار احداث شده بود.

فرماندار بجنورد تعداد خانه‌های عالم موجود در این شهرستان را هم اکنون 30 خانه برشمرد و بیان داشت: در ابتدای دولت نهم این تعداد به هشت خانه عالم می‌رسید.

وی تصریح کرد: هشت فضای ورزشی در ابتدای دولت احمدی‌نژاد وجود داشت که این تعداد اکنون به 23 فضا افزایش یافته است.

پاکمهر با اشاره به اینکه هشت سال قبل میزان راه روستایی در بجنورد 210 کیلومتر بود، گفت: این میزان اکنون به 506 کیلومتر راه روستایی افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: در حالیکه این شهرستان از داشتن حتی یک کیلومتر بزرگراه بی بهره بود، اکنون بجنورد دارای 45 کیلومتر بزرگراه است.

نماینده عالی دولت در بجنورد ابراز کرد: افزون بر این ده‌ها کیلومتر بزرگراه اکنون در دست اجراست که در آینده به ثمر خواهد نشست.

وی، تعداد طرح‌های اجرا شده هادی در همین مدت را 36 طرح عنوان کرد و افزود: در ابتدای دولت نهم این تعداد در شهرستان بجنورد به هشت طرح می‌رسید.

پاکمهر تعداد روستاهای برخوردار از تلفن ثابت در این شهرستان را نیز 214 روستا عنوان کرد و گفت: این تعداد در ابتدای شهرستان به 62 روستا می‌رسید.

وی، ضریب نفوذ تلفن در این شهرستان را نیز در ابتدای دولت نهم 30 دانست و افزود: اکنون این شاخص در شهرستان به 58 درصد افزایش یافته است.

فرماندار بجنورد روستاهای برخوردار از گاز در این شهرستان را تا ابتدای دولت نهم 39 روستا عنوان کرد و گفت: این تعداد اکنون به 85 روستا رسیده که ده‌ها طرح گاز رسانی نیز در حال اجرا است.

وی همچنین طرح مسکن مهر را از افتخارات دولت نهم و دهم برشمرد و یادآور شد: طی این مدت 13 هزار و 248 واحد مسکن مهر اعم از 99 ساله و خود مالکی با حمایت دولت در سطح شهرستان احداث شده است.

انتهای پیام/63002/ذ40/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول