اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

تنفیذ حکم رئیس جمهور بر تحلیف آن مقدم است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: طبق اصول قانون اساسی، مشروعیت‌بخشی به مقبولیت کسب شده رئیس جمهور کشور، برعهده رهبر معظم انقلاب است و امر تنفیذ حکم از جانب ایشان به حجت‌الاسلام حسن روحانی بر تحلیف مقدم است.

تنفیذ حکم رئیس جمهور بر تحلیف آن مقدم است

حجت الاسلام احمد سالک کاشانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره برگزاری مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری در ساعت 17 امروز، اظهار کرد: کسب هویت مسئولان نظام با مقبولیتی که از سوی رای مردم بدست می‌آورند تحقق می‌یابد و به عنوان نمونه نمایندگان مجلس، نمایندگان خبرگان رهبری، اعضای شورای شهرها از این جمله موارد به حساب می‌آیند.

وی بیان کرد: در بحث ریاست جمهوری نظام اسلامی ایران، یک موضوعی مهمی  که در کنار تحقق مقبولیت از طریق رای مردم کشور مطرح است، مشروعیت بخشی به آن است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تأکید کرد: مشروعیت بخشی در کنار مقبولیت یک موضوعی است که فقط برای رئیس جمهور منتخب مردم مطرح و بیان می‌شود و از طریق تنفیذ حکم از سوی ولی فقیه میسر می‌شود.

وی عنوان کرد: طبق اصل 110 قانون اساس مشروعیت بخشی به مقبولیت کسب شده رئیس جمهور کشور، برعهده رهبر معظم انقلاب است و امر تنفیذ حکم از جانب ایشان به حجت الاسلام حسن روحانی، بر تحلیف مقدم است.

سالک از بی‌معنا بودن تحلیف رئیس جمهور بدون برگزار شدن مراسم تنفیذ از سوی ولی فقیه گفت و ابراز داشت: دلیل اینکه امروز ساعت 17 در حسینیه امام (ره) مراسم تنفیذ برگزار می‌شود و سپس فردا در مجلس مراسم تحلیف برپا می‌شود، این است.

وی در ادامه اشاره‌ای به مراسم تحلیف فردای رئیس جمهور منتخب مردم درمجلس کرد و افزود: تحلیف در حقیقت یعنی سوگند یاد کردن رئیس جمهور دولت یازدهم، در برابر قرآن به منظور حفظ و حراست از آرمان‌های اسلام و نظام است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان گفت: رئیس جمهور بعد از گرفتن حکم تنفیذ و برگزاری تحلیف، بطور رسمی عهده دار سکان اجرایی کشور شده و اکنون وظیفه دارد وزرای کابینه خود را معرفی و در انتظار گرفتن رای اعتماد از نمایندگان ملت ایران باشد.

انتهای پیام/63001/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول