اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قائمشهر:

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در ایران تشریفاتی نیست

امام جمعه قائمشهر گفت: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری مراسم تشریفاتی نیست.

مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در ایران تشریفاتی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، آیت‌الله علی معلمی در خطبه امروز نماز جمعه قائمشهر با اشاره به رژیم شاهنشاهی ایران که اولین رسمیت شناسی اسرائیل غاصب از سوی وی صورت گرفت، افزود: این به رسمیت شناختن اسرائیل به دستور آمریکا انجام شد ولی با پیروزی انقلاب به دستور امام راحل در اولین فرصت سفارت اسرائیل در ایران تعطیل و این لکه ننگ از مملکت ایران پاک شد.

 وی افزود: اگر سران مزدور عرب در اختیار آمریکا نبودند در این زمان که ایران شیعه برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آزادسازی قبله نخست مسلمین پیشقدم شده ملت‌های مسلمان را برای برقراری ارتباط با ایران آزاد می‌گذاشتند این غده سرطانی از بلاد اسلامی برداشته می‌شد.

 معلمی روز قدس را مرکزیتی برای تجمع و هم‌صدایی ملل مسلمان اعلام کرد که در سایه تدبیر حیات بخش و سازنده امام خمینی (ره) شکل گرفت و موج بیداری ملت‌های مسلمان را رقم زد.

 امام جمعه قائمشهر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مراسم تنفیذ ریاست جمهوری در ایران ابراز داشت: مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری مراسمی تشریفاتی نیست بلکه نمادی از ریشه‌دار بودن ولایت و نظام است و تاکید بر این مطلب است که اداره امور اجرایی اسلامی به عهده ولایت فقیه عادل است و انتخابات در ایران بدین معناست که رهبر برای شناسایی فرد لایق برای مدیریت اجرایی از آرای مردم کمک می‌گیرد.

 وی انتخاب و تنفیذ حکم ریاست جمهوری را تاکید بر اصل مقبولیت فرد از سوی عامه مردم و مشروعیت یافتن از سوی ولی‌فقیه دانست و یادآور شد: رئیس جمهور باید محبوبیتش را با رای مردم و مشروعیت شرعی‌اش توسط تنفیذ ولی امر مسلمین انجام شود که در غیر اینصورت معارفه و تصرفش در بیت‌المال مشروعیت نخواهد داشت.

 وی افزود: برخی انتخاب حسن روحانی را که با بیشترین آرای ریاست جمهوری ایران را احراز کرد علت آرامش مملکت قلمداد کرده‌اند که البته جای تشکر از آقای روحانی دارد ولی آرامش مملکت کار شبانه روزی حداقل دو سال مقام معظم رهبری است که با هدایت افکار عمومی آرامش را در کشور حفظ کردند.

 معلمی افزود: همچنین نمایندگان مجلس با رفتاری قانونمدارانه برای خود و نظام اعتبار گذاشتند و سهم بسزایی در حفظ آرامش کشور ایفا کردند.

انتهای پیام/86008/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول