اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر خبر داد

بهره‌برداری از کانال‌های دشت شبانکاره تا مهر امسال

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: با افتتاح کانال‌های دشت شبانکاره، آب سد رئیسعلی‌دلواری تا مهر در کانال‌های دشت شبانکاره جاری می‌شود.

بهره‌برداری از کانال‌های دشت شبانکاره تا مهر امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، شاپور رجایی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران استان گفت: شبکه آبیاری وزهکشی سد بتنی ودوقوسی شهید رئیسعلی دلواری، به عنوان تنها سد مخزنی استان بوشهر بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه این شبکه به منظور آبیاری 24 هزار هکتارازمزارع دشت‌های شبانکاره و گلدشت، سال 85 آغاز شد تصریح کرد: این طرح که اکنون مراحل پایانی را می‌گذراند قادر است اراضی کشاورزی منطقه شبانکاره را آبیاری کند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه سد رئیسعلی دلواری سال 84 آبگیری و سال 86 به بهره برداری رسید تصریح کرد: سد رئیسعلی دلواری برروی رودخانه شاپور توان ذخیره 10 میلیون متر مکعب آب را دارد که تکمیل کانال و شبکه آن ضمن آبیاری مزارع دشت شبانکاره و گلدشت و کنترل سیلاب‌های منطقه، به اشتغالزایی پایدار در بخش کشاورزی هم کمک می‌کند.

این مسئول متذکر شد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر، آب ذخیره شده پشت سد رئیسعلی می‌تواند دربهبود شبکه‌های موجود پایین‌دست و توسعه شبکه آبیاری و زهکشی مورد استفاده قرار گیرد و با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی آب سد به اراضی کشاورزی منتقل می‌شود.

حجم مخزن سد رئیسعلی دلواری 692 میلیون متر مکعب است.

انتهای پیام/66006/ن20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول