اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر رشت خبر داد

نوسان 20 درصدی قیمت مسکن در رشت

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر رشت از نوسان 20 درصدی قیمت مسکن خبر داد.

نوسان 20 درصدی قیمت مسکن در رشت

علی حامی‌احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به افزایش تورم و تأثیر آن در قدرت خرید مسکن اظهار کرد: بخش عظیمی از مردم کارگر و کارمند هستند و درآمد ثابت دارند و افزایش تورم موجب شده تا از خرید مسکن جا بمانند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته تاکنون 100 درصد خانه‌های نوساز گران شده است، تصریح کرد: این گرانی موجب رکود معاملات در بنگاه‌های مشاور املاک شده است.

این مسئول، مسکن را ضروری‌ترین نیاز انسان دانست و خاطرنشان کرد: این بخش باید مدیریت شود.

وی، سود تضمینی، نقدینگی در بخش دلالی و خدمات در گردش را موجب گرانی و تورم مسکن عنوان کرد.

حامی‌احمدی، با اشاره به اینکه دولت می‌تواند با تنظیم قوانین و مقررات جلوی سودجویی و دلالی را بگیرد، اذعان کرد: بسیاری از خریداران مسکن مصرف کننده واقعی نیستند و برای حفظ ارزش سرمایه خود اقدام به خرید و فروش ملک می‌کنند.

وی ادامه داد: افزایش قیمت مسکن کاهش قدرت خرید مردم و تقویت بازار سودجویان و دلالان را به دنبال داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر رشت، ساماندهی وضعیت مسکن، کنترل تورم و ثبات قیمت را نیازمند برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح دانست و یادآور شد: مسکن مورد نیاز مهم انسان است و سرمایه هنگفتی در این زمینه وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه اکنون قیمت مسکن با حباب 20 درصدی همراه است، خاطرنشان کرد: این حباب 20 درصدی باید برداشته شود تا قیمت مسکن به ثبات برسد و مردم از بابت خرید مسکن استرس نداشته باشند که این امر نیازمند همکاری مسئولان است.

حامی‌احمدی، با بیان اینکه اکنون هیچ‌کدام از اعضای صنف مشاوران املاک از خدمات بیمه برخوردار نیستند، نصب صندوق مکانیزه در بنگاه‌های معاملات ملکی را هزینه مضاعف برای اعضای این صنف عنوان کرد.

وی افزود: واحدهای صنفی دارای رایانه و پرینتر هستند و معاملاتی که صورت می‌گیرد، در سامانه املاک و مستقلات کشور ثبت می‌شود و به راحتی قابل دسترسی است، بنابراین نصب صندوق مکانیزه برای اعضای این صنف کاربرد ندارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهر رشت درباره بخشنامه جدید اداره دارایی برای پرداخت مالیات از طرف اتحادیه، خاطرنشان کرد: اتحادیه مشاوران املاک شهر رشت یک موسسه غیر انتفاعی است که منبع درآمد آن از طریق حق عضویتی اعضای صنف به اتحادیه تأمین می‌شود.

وی متذکر شد: این حق عضویت صرف هزینه کارمندانی می‌شود که در اتحادیه کار اعضای صنف را انجام می‌دهند.

حامی‌احمدی تصریح کرد: اتحادیه مشاوران املاک شهر رشت درآمدی ندارد که بتواند به دارایی مالیات پرداخت کند. 

انتهای پیام/2300/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول