اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران خبر داد

احداث 350 هزار متر کانال انتقال آب کشاورزی در مازندران

رئیس سازمان جهادکشاورزی مازندران از احداث 350 هزار متر کانال انتقال آب در سطح استان با بیش از 122 میلیارد ریال توسط این سازمان خبر داد.

احداث 350 هزار متر کانال انتقال آب کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا عظیمی از احداث 350 هزار متر کانال انتقال آب در سطح استان با بیش از 122 میلیارد ریال توسط این سازمان خبر داد.

وی با ارائه گزارشی از اجرای طرح پوشش بتنی کانال انتقال آب زراعی در سال 92-91 و از اعتبار سال‌های 91-90 پرداخت و اظهار داشت: برای احداث 350 هزار متر کانال انتقال آب در سطح استان از اعتبارات ملی، استانی و شهرستانی مبلغ 122 میلیارد و 406 میلیون و 723 هزار و 516 ریال توسط سازمان جهادکشاورزی استان هزینه شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پوشش بتنی کانال، رایج‌ترین پوشش کانال‌های آبیاری در کشور است و عمدتاً با هدف جلوگیری از هدر رفتن آب، مصرف بهینه، جریان آب با سرعت بیشتر و ایجاد مقاومت نسبی بالاتر و بدنبال آن کاهش حریم و هزینه های استملاک اراضی و سهولت در امر نگهداری و بهره برداری را در پی دارد، افزایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی را از دیگر اهداف اجرای این طرح عنوان داشت و افزود: با اجرای این طرح راندمان آبیاری حدود 80 درصد افزایش می‌یابد.

عظیمی با بیان اینکه کانال‌های بتنی انتقال آب به عنوان یکی از طرح‌های زیربنایی بخش کشاورزی محسوب می‌شوند، گفت: این طرح‌ها توسط شرکت آب و خاک کشور از محل اعتبارات استانی و بانک جهانی، شرکت دلتا، شرکت آبگستران از اعتبارات بانک جهانی و استانی و به صورت پیمانی در سطح شهرستان‌های استان احداث شده‌اند.

انتهای پیام/2296/ح/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول