اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

وزارت امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان با بیان اینکه در راستای فرهنگسازی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید سازمان یا وزارتخانه‌ای تشکیل شود تا این مهم صورت گیرد، گفت: فرهنگسازی زمانی معنا می‌دهد که توانایی انجام کار باشد.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شود

آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان تذکر لسانی را وظیفه همگان خواند و اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیز مانند نماز بر همه واجب است.

وی با اشاره به وضعیت جامعه کنونی افزود: با توجه به اینکه در شرایط و اوضاع و احوال کنونی اکثریت مردم تذکر نمی‌دهند در نتیجه با تذکر یک شخص نه تنها نتیجه خوبی نمی‌گیریم بلکه نتیجه برعکس می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان داشت: تذکر لسانی این است که تمام ناظران بر عمل منکر، احساس وظیفه کنند و تذکر دهند تا اثرگذار باشد چرا که تذکر یک نفر تأثیری ندارد. آنچه در تذکر لسانی اهمیت دارد احساس وظیفه همگانی است تا عرصه بر عاملان منکر تنگ شود.

محمدی با اشاره به احیای امر به معروف و نهی از منکر یادآور شد: جابجایی معروفات با منکر یکی از نشانه‌های آخرالزمان است و وظیفه ما این است که امر به معروف و نهی از منکر را به معنای واقعی آن احیا کنیم. وضعیت جامعه امروزی به گونه‌ای است که دیگر مردم حس امر به معروف و نهی از منکر ندارند در نتیجه از یک نفر هم کاری برنمی‌آید چرا که همه باید پای کار بیایند.

امام جمعه همدان ابراز داشت: امر به معروف باید ساز و کار درست و حساب شده داشته باشد و گرنه عاملان منکر جریح‌تر می‌شوند.

وی در ادامه سخنانش گفت: یکی از شروط امر به معروف و نهی از منکر احتمال تأثیر آن است چراکه اگر احتمال داده شود که بر عامل منکر تأثیر نمی‌گذارد واجب نیست.

محمدی با بیان اینکه فریضه با ارزش و مهم امر به معروف و نهی از منکر باید اصولی، اساسی و دقیق باشد، افزود: اگر این مهم از بین هزار نفر فقط توسط یک نفر انجام شود ممکن است منجر به ضرر و زیان مالی یا جانی وی شده و نتیجه عکس می‌دهد.

وی با اشاره به جایگاه امر به معروف و نهی از منکر و تذکر لسانی در اسلام تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک نظارت عمومی است و به عبارتی مردم بر عموم مردم نظارت می‌کنند و همه مدعی‌العموم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان بیان داشت: همگان باید ناظر بر کارهای یکدیگر باشند و در هر جایی که منکری را مشاهده کردند تذکر دهند چرا که وقتی نظارت، نظارت عمومی شد اثربخش است.

وی اظهار کرد: یکی از ساز و کارهای امر به معروف این است که عامل به امر به معروف و نهی از منکر با ادبیات این امر آشنا باشد و بداند با هر کسی به چه نحوی باید برخورد کرد.

محمدی با اشاره به فرهنگسازی و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: آنچه در حال حاضر در جامعه ما وجود دارد فرهنگسازی بر ضد امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با بیان اینکه در راستای فرهنگسازی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر باید سازمان یا وزارتخانه‌ای تشکیل شود تا این مهم صورت گیرد، ادامه داد: در حال حاضر با کدامین بودجه، امکانات و تجهیزات باید فرهنگسازی کنیم چراکه فرهنگسازی زمانی معنا می‌دهد که توانایی انجام کار باشد.

امام جمعه همدان در پایان با بیان اینکه تذکر لسانی در جامعه امروزی ما چندان جایگاهی ندارد، خواستار توجه به این مهم شد و آن را عامل سلامت جامعه دانست.

انتهای پیام/89006/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول