اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی خواستار شد

افزایش سقف تسهیلات برای مقاوم‌سازی اماکن مسکونی روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: میزان تسهیلاتی که برای نوسازی و یا مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی در نظر گرفته شده کافی نیست و باید افزایش یابد.

افزایش سقف تسهیلات برای مقاوم‌سازی اماکن مسکونی روستایی

قربان محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: در حال حاضر 125 میلیون ریال برای نوسازی هر واحد مسکونی در مناطق روستایی اختصاص می‌یابد که کافی نبوده و باید افزایش یابد.

وی با اشاره به تورم و افزایش قیمت‌های یکه در تمام بخش‌ها اعم از مصالح ساختمانی و سایر بخش‌ها اتفاق افتاده گفت: با این روند دیگر این میزان تسهیلات برای ساخت یک واحد مسکونی با کمترین متراژ هم کافی نیست و از توان خود روستاییان نیز خارج است که به صورت مستقل نوسازی واحدهای مسکونی خود اقدام کنند.

محمدی با تاکید بر اینکه این امر می‌تواند میزان استقبال روستاییان برای ساخت و ساز واحدهای مسکونی را کاهش دهد، عنوان کرد: در آذربایجان‌شرقی نزدیک به 150 هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد که جزو اولویت‌های بازسازی و مقاوم‌سازی هستند که با رقم یاد شده امکان بازسازی آنها ممکن نخواهد بود.

از 280 هزار واحد مسکونی روستایی آذربایجان‌شرقی که نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی بودند از سال 84 تاکنون تنها 130 هزار واحد مسکونی مقاوم‌سازی و برای زندگی به دور از خطرات طبیعی از جمله زلزله آماده شده‌اند و بقیه نیازمند بازسازی برای یک زندگی روستایی هستند.

انتهای پیام/60002/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول