اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فارس گزارش می‌دهد

دنیا به روز قدس لبیک گفت+فیلم و عکس

هزاران مسلمان روزه‌دار در کشورهای مختلف اسلامی و عربی با برگزاری تظاهرات، حمایت خود از آرمان فلسطین را اعلام کردند.

دنیا به روز قدس لبیک گفت+فیلم و عکس

به گزارش خبرگزاری فارس، امروز همزمان با آخرین جمعه ماه رمضان مسلمانان در ایران و دیگر کشورهای اسلامی تظاهرات روز قدس برگزار کردند.

مسلمانان در جاکارتا پایتخت اندونزی همصدا با دیگر مسلمانان جهان تظاهرات ضد صهیونیستی در روز قدس برگزار کردند.

در پاکستان نیز مردم به صورت خانوادگی در راهپیمایی روز قدس شرکت کرده‌ و با در دست داشتن تصاویری از سید حسن نصر‌الله، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و همچنین بستن سربند‌هایی با شعار کلمه «القدس لنا» حمایت همه جانبه خود را از فلسطین اعلام کردند.

این در حالی بود که ساعتی قبل از آغاز تظاهرات در شهر کراچی، تظاهرات کنندگان هدف حمله افراد مسلح افراطی قرار گرفتند.

تظاهرات روز قدس در کراچی پاکستان

هزاران تن از مردم مسلمان و روزه‌دار افغانستان نیز پیش از ظهر امروز با حضور در مساجد این کشور، حمایت خود را از ملت فلسطین اعلام کردند.

همچنین مسلمانان کشورهای مختلف عربی از جمله عراق، یمن، سودان، بحرین، لبنان، فلسطین، سوریه، مصر و تونس نیز با برپایی راهپیمایی گسترده در حمایت از ملت مظلوم فلسطین پرچم آمریکا و اسرائیل را به آتش کشیدند.

حوثی ها در استان صعده در شمال یمن امروز با برپایی راهپیمایی های مختلف که علما و شخصیت های برجسته یمنی در آنها حضور داشتند در حمایت از قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین شعار سر دادند.

خارطوم، پایتخت سودان نیز امروز با حضور شخصیت های سیاسی این کشور راهپیمایی باشکوهی را در حمایت از قدس شریف و فلسطینیان برگزار کرد. شرکت کنندگان در این راهپیمایی سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی را محکوم و مخالفت خود را با طرح های سازش آمریکا با همدستی برخی رژیم های عربی اعلام کردند.

در عراق نیز مردم شهرهای بغداد، نجف و برخی دیگر از شهرهای این کشور با برپایی راهپیمایی باشکوه پرچم های اسرائیل و آمریکا را به آتش کشیدند. در تظاهرات بغداد که در میدان الفردوس این شهر برگزار شد و همچنین در تظاهرات های استان های مختلف شمار زیادی از روحانیون، شخصیت های سیاسی و دینی، شیوخ عشایر و شهروندان حضور داشتند. عراقی با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکاردهایی جنایات اسرائیل علیه فلسطینیان را محکوم کردند و از جامعه جهانی خواستند برای حل هر چه سریع تر قضیه فلسطین و پایان دادن به اشغالگری و جنایات اسرائیل اقدام کند.

بحرینی‌ها هم در حالی که پرچم‌های فلسطین را در دست داشتند، در خیابان‌ها حضور یافتند و در حمایت از قدس شعار سر دادند.

عربستانی‌ها نیز در شهر‌های مختلف از جمله قطیف در شرق این کشور با در دست داشتن پرچم‌های حزب الله لبنان و پرچم فلسطین، تظاهرات برگزار کردند.

سوری ها و فلسطینی‌ها هم در شهر دمشق در مقابل مسجد اموی این شهر در روز قدس دست به تظاهرات زدند.نکته جالب توجه در تظاهرات‌های روز قدس در سوریه برگزاری این تظاهرات در شهرهایی بود که شاهد درگیری‌های شدید هستند.صدها سوری در شهرهای چون نبل در حلب که در محاصره مخالفان مسلح است، الفوعه در ادلب و لاذقیه تظاهرات کردند.

روز قدس در لبنان نیز امروز فضایی متفاوت داشت، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله لبنان عصر امروز در  میان مردم و در مجمع سید الشهدا در ضاحیه بیروت حاضر شد به سخنرانی درباره روز قدس و فلسطین پرداخت، همچنین لبنانی‌ها در جنوب این کشور نیز تظاهرات کردند و در نزدیک مرز لبنان با سرزمین‌های اشغالی پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

سخنرانی دبیرکل حزب الله به مناسبت روز قدس

گروه‌های ملی و سیاسی مصری نیز همزمان با دیگر مسلمانان جهان بزرگداشت روز قدس را از میدان عبدالمنعم ریاض در قاهره تا اتحادیه روزنامه‌نگاران برگزار کردند.

در تظاهرات مردم مصر در قاهره جنبش ملی آزادی فلسطین «فتح» و ائتلاف انقلاب 25 ژانویه مشارکت کردند که پس از برگزاری این تظاهرات، اتحادیه روزنامه‌نگاران کنفرانس مطبوعاتی برگزار کرد.

دانشجویان اکوادوری نیز در تظاهرات ضدصهیونیستی روز جهانی قدس در پایتخت این کشور، پس از درگیری با نیروهای پلیس پرچم این رژیم را از سردر سفارت پایین کشیدند.

تظاهرات کنندگان که پرچم های فلسطین و پلاکاردهایی در حمایت از ملت فلسطین را با خود حمل می کردند با سردادن شعارهای ضد صهیونیستی خواستار قطع روابط دولت اکوادور با رژیم صهیونیستی شدند.

راهپیمایی گروه های دانشجویی و فعالان سیاسی و اجتماعی اکوادوری در خیابان های پایتخت این کشور که تحت حفاظت نیروهای پلیس انجام می شد با استقبال مردمی از شعارهای تظاهرات کنندگان مواجه شد. فعالان شرکت کننده در روز جهانی همبستگی با مردم فلسطین ضمن تجمع در مقابل سفارت اسرائیل در اکوادور، اقدام به شعارنویسی در خیابان و دیوارهای مقابل سفارت رژیم صهیونیستی کردند.

امروز میلیون‌ها ایرانی در شهرهای مختلف با برگزاری تظاهرات، حمایت خود را از آرمان ملت فلسطین اعلام کردند. در روز جهانی قدس، در 770 شهر ایران این راهپیمایی انجام شد و در تهران نیز مسیر‌های 9گانه برای حضور مردم در راهپیمایی اعلام شد و پس از پایان راهپیمایی، همه شرکت‌کنندگان در نماز جمعه که در دانشگاه تهران برگزار شد، حضور یافتند. درحالی که 2900 خبرنگار و عکاس داخلی و خارجی مراسم روز جهانی قدس در ایران را پوشش دادند، «محمود احمدی نژاد» رئیس‌جمهور به مناسبت همین روز سخنرانی کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول