اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان مهربان:

عمر مسئولیت کوتاه است/ آنچه باقی می‌ماند خدمات صادقانه است

امام جمعه شهرستان مهربان با قدردانی از زحمات دولت‌های نهم و دهم گفت: عمر مسئولیت کوتاه است و آنچه که باقی می‌ماند خدمات خالصانه است و امیدواریم که دولت جدید نیز در مسئولیت تازه خویش موفق باشد.

عمر مسئولیت کوتاه است/ آنچه باقی می‌ماند خدمات صادقانه است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار حدود هزاران نفر از دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری با اشاره به ویژگی‌های دانشجویان آرمان‌خواه اظهار داشتند، فعال دانشجویی آرمان‌خواه که واقعیات را هم می‌بیند، در هیچ شرایطی، چه هنگام پیروزی‌های شیرین و چه هنگام هزیمت‌های تلخ، دچار احساس انفعال و یأس و بن بست نمی‌شود زیرا در آرمان‌خواهی صحیح و واقع بینانه، بن‌بست وجود ندارد.

امام جمعه مهربان به پاسخ رهبر معظم انقلاب به سئوال برخی دانشجویان در خصوص اعتدال اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور منتخب که این شعار را مطرح کرده است حتماً معنا و مفهوم مورد نظر خود را درباره مقوله اعتدال بیان خواهد کرد.

جلیلی با اشاره به سخنان یکی دیگر از دانشجویان درباره برخورد صحیح با دولتِ رئیس جمهور منتخب به فرمایشات مقام معظم رهبری در این خصوص اشاره کرد و افزود: همچنان که درباره همه دولت‌ها تأکید شده است باید از این دولت نیز حمایت و به آن کمک کرد و برخی می‌گویند اگر دولت اینگونه باشد به او کمک و گرنه انتقاد می‌کنیم، بنده با انتقاد مخالف نیستم اما اولاً انتقاد با عیب‌جویی فرق دارد ثانیاً باید ابتدا فرصت کار و تلاش و تحرک داده شود.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت روز جهانی قدس به عنوان ابتکار بی‌بدیل بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اظهار کرد: روز قدس به تعبیر مقام معظم رهبری لیلة القدر تاریخ اسلام است و یک روز جهانی با نماد صف‌بندی حق در مقابل باطل و روز آزمایش بزرگ امت اسلام است.

جلیلی افزود: روز قدس روز زنده کردن مسئله فلسطین و روز مظهر وحدت ملت ایران است که پشتوانه امنیت کشورمان است.

خطیب جمعه مهربان آزادی قدس را در سایه همت و غیرت مسلمانان جهان عنوان کرد و افزود: مقام معظم رهبری فرمودند دیر و زود شدن نابودی اسرائیل و آزادی فلسطین به همت و غیرت مسلمین بستگی دارد.

جلیلی به جمله تاریخی حضرت امام خمینی (ره) در مورد رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: اسرائیل یک غده سرطانی است و تنها علاج بشریت از این غده قطع آن است.

امام جمعه شهرستان مهربان با تاکید بر حمایت از فلسطین تصریح کرد: فلسطین جزء پیکره اسلام و مسلمین است و تمام مسلمانان برادر هم و در مقابل دشمنان با هم هستند و حمایت از فلسطین وظیفه شرعی و دینی است.

جلیلی اصل استکبارستیزی را یکی دیگر از علل حمایت از فلسطین عنوان کرد و افزود: دین اسلام قبول نمی‌کند که کفار بر مسلمانان مسلط شود و داشتن روحیه استکبارستیزی ایجاب می‌کند که در مقابل تمامی دشمنان ایستادگی کنند.

خطیب جمعه مهربان با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین وظیفه انسانی هر مسلمان است افزود: جهان غرب مدعی حمایت همه جانبه از حقوق بشر است ولی بر خلاف ادعاهایشان تنها چیزی که به آن توجه ندارند حقوق بشر است که نمونه آن به وضوح در فلسطین مشاهده می‌شود و کشورهای مدعی حمایت از حقوق بشر در مقابل تمام جنایت‌های رژیم صهیونیستی که در فلسطین مرتکب می‌شود سکوت کرده و یا به نوعی از آن حمایت همه جانبه می‌کنند و این گونه عملکردها باعث می‌شود که مسلمانان از اصل فلسطین و قدس با تمام توان حمایت کنند.

امام جمعه شهرستان مهربان با قدردانی از زحمات دولت‌های نهم و دهم تصریح کرد: عمر مسئولیت کوتاه است و آنچه که باقی می‌ماند خدمات خالصانه است و امیدواریم که دولت جدید نیز در مسئولیت تازه خویش موفق باشد.

جلیلی با گرامیداشت 14 مرداد ماه، سالروز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی افزود: وعده صریح الهی است که مستضعفان و کسانی که حقوق آن‌ها به شکل‌های مختلف نقض شده است و مورد بی‌عدالتی قرار گرفته‌اند، بر بی‌عدالتی‌ها سیطره خواهند یافت اما این وعده الهی باید ما را مصمم‌تر سازد که از میدان مبارزه برای حق و عدالت و صیانت از کرامت انسان‌ها عقب ننشینیم و با کوچک‌ترین ناملایمات، دست از حق‌جویی و حق‌خواهی برنداریم.

خطیب جمعه شهرستان مهربان با گرامیداشت 14 مرداد سالروز صدور فرمان مشروطیت تصریح کرد: در 14 مرداد سال 1285 هجری شمسی مصادف با 14 جمادی‌ الثانی سال 1324 هجری قمری در پی اعتراضات مردمی و رهبری و حمایت روحانیون برجسته تهران، عتبات مقدسه و دیگر شهرهای ایران مانند اصفهان و تبریز؛ مظفرالدین شاه قاجار به صدور فرمان مشروطیت گردن نهاد و در آن فرمان، بر نقش ملت در اداره امور کشور و پایان استبداد سلطنتی و تأسیس مجلس شورای ملی و عدالتخانه تصریح کرد.

امام جمعه شهرستان مهربان در ادامه با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی که به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است، افزود: در عصر حاضر که از فرهنگ به عنوان زیربنا و بستر توسعه و پیشرفت یک جامعه در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یاد می‌شود و تلاش روزافزون دشمنان برای تخریب سرمایه‌های اجتماعی کشور از طریق تهاجم فرهنگی هر روز جدی‌تر می‌شود، رسانه‌ها به عنوان ابزاری موثر در آموزش، فرهنگ‌سازی و دفاع فرهنگی جامعه هستند.

جلیلی با تبریک روز خبرنگار به همه خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران زبان گویای مردم هستند و باید با رعایت صداقت در حرفه خبرنگاری، به عنوان پل ارتباطی مطمئن بین مردم و مسئولان عمل کنند.

خطیب جمعه شهرستان مهربان از زحمات خبرنگاران در مهربان به خاطر تلاش‌هایی که در عرصه اطلاع رسانی متحمل می‌شوند  تجلیل کرد.

امام جمعه شهرستان مهربان با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث مصلی که حصارکشی آن در روزهای آتی آغاز خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که با کمک خیرین گام‌های اساسی در خصوص احداث مصلی که علاوه بر مصلی دارای مجتمع‌های فرهنگی و دارالقرآن و دیگر امکانات فرهنگی و قرآنی خواهد بود، برداشته شود.

جلیلی در پایان خطبه دوم نماز جمعه این هفته مهربان، پیگیری خواسته‌ها و مطالبات مردم از طریق قانون را مورد حمایت دانست و تصریح کرد: مطالبات و خواسته‌های مردمی باید از روندهای قانونی و عقلانی و به دور از هر گونه احساسات پیگیری شود و بنده نیز هیچ ‌وقت با اینگونه پیگیری مخالف نیستم.

این مقام مسئول با اشاره به برخی نقل و قول‌ها، شعار دادن علیه هیچ فرد یا افراد را مورد قبول ندانست و تصریح کرد: شعار دادن علیه عده‌ای افراد مورد قبول بنده نیست و این گونه حرکات بر خلاف شئونات اسلامی و عقلانیت و مخالف مصلحت شهر و منطقه است و روال قانونی پیگیری مطالبات مشخص است.

امام جمعه مهربان اظهار امیدواری کرد، تمام مسائل و مشکلات منطقه هر چه سریع‌تر حل شود.

جلیلی از حضور گسترده و یکپارچه اهالی شهرها و روستاهای منطقه مهربان در راهپیمایی یوم‌الله روز جهانی قدس در شهرهای سه‌گانه مهربان، شربیان و دوزدوزان قدردانی کرد.

انتهای پیام/60008/ق40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول