اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی صورت می‌گیرد

پذیرش دانشجو در رشته‌های فلسفه هنر و حکمت هنر از سال آینده

قائم مقام مدرسه اسلامی هنر گفت: از سال آینده موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی با دو رشته فلسفه هنر و حکمت هنر اسلامی دانشجو می‌پذیرد.

پذیرش دانشجو در رشته‌های فلسفه هنر و حکمت هنر از سال آینده

فریدالدین فریدعصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه در مدرسه اسلامی هنر یک سری فعالیت آموزش عالی با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با عنوان موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی صورت می‌گیرد، اظهار داشت: سال آینده این موسسه در دو رشته فلسفه هنر و حکمت هنر اسلامی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد.

وی گفت: مدرسه اسلامی هنر از جنبه ارتباط با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یک موسسه فرهنگی چند منظوره و با عنوان مدرسه اسلامی هنر شناخته می‌شود.

قائم مقام مدرسه اسلامی هنر تصریح کرد: در مدرسه اسلامی هنر به عنوان موسسه فرهنگی چند منظوره یک سری از فعالیت‌های آموزش آزاد، ‌همایش‌ها و پژوهش‌های بنیادی در حوزه دین و هنر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه مدرسه اسلامی هنر از ابتدا به صورت مستقل فعالیت داشته است، اظهار داشت: در حال حاضر این مجموعه با عنوان موسسه آموزش عالی تعدادی از دوره‌های آموزش عالی را با مجوز دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌کند.

قائم مقام مدرسه اسلامی هنر از ارائه رشته کارشناسی ارشد فلسفه هنر و برگزاری دوره دکترای حکمت هنر دینی در سال آینده با مجوز دانشگاه ادیان و مذاهب در موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی خبر داد.

وی با بیان اینکه از چهار سال قبل در دوره‌های آموزش آزاد بازنگری انجام شد،‌ گفت: این دوره‌ها به صورت کوتاه مدت و بلند مدت تعریف شده است.

فریدعصر با اشاره به اینکه در دوره‌های بلند مدت آموزش آزاد ادبیات داستانی با رویکرد داستان‌نویسی و رشته سینما با رویکرد فیلم‌نامه‌نویسی برگزار می‌شود، افزود: دوره‌های آموزش آزاد دو سال به طول می‌انجامد که چنین آموزشی از حیث سبک و شیوه آموزشی با این مدت زمان و برنامه آموزشی مشخص در کشور نظیر ندارد.

وی ضمن اشاره به برگزاری دوره‌های کوتاه مدت در 10 رشته به تشخیص معاونت آموزش ادامه داد: تمام دوره‌های کوتاه و بلند مدت برای طلبه‌های حوزه علمیه که پایه 6 یا بالاتر دارند، برگزار می‌شود.

قائم مقام مدرسه اسلامی هنر با بیان پذیرش نزدیک به 500 نفر دانشجو در مجموع دوره‌های کوتاه و بلندمدت در هر سال اظهار داشت: دوره‌های کوتاه مدت با هدف آشنایی عمومی طلاب حوزه علمیه با هنر و یادگیری اصول حاکم بر رشته هنری در رشته‌هایی از قبیل نویسندگی خلاق، عکاسی، نقد فیلم، تحلیل آثار هنری، مبانی داستان‌نویسی، مبانی فیلم‌نامه‌نویسی و ... برگزار می‌شود.

وی گفت: پذیرش دانشجو در موسسه آموزش عالی هنر و اندیشه اسلامی از طریق کنکور سراسری انجام می‌شود.

گفتنی است، مدرسه‌ اسلامى هنر نخستین مؤسسه‌ آموزشى‌ پژوهشى برآمده از حوزه‌ علمیه است که در قلمرو دین و هنر براى پرورش طلاب با رویکرد تربیتى و صبغه دینى، برای تبیین مبانى تفکر دینى در هنر و نیز آموزش‌هاى نظرى و عملى در باب هنر در سال 83 تاسیس شد.

در بدو تاسیس مدرسه اسلامی هنر آموزش آزاد در دو گروه داستان و سینما وجود داشت که به مرور زمان این آموزش‌ها توسعه پیدا کرد و ارائه آموزش در رشته‌های مختلف هنری مثل مستندسازی، روزنامه‌نگاری، گرافیک، عکاسی و ... در دستور کار قرار گرفت.

انتهای پیام/2258/م40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول