اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بانک ملی کردستان خبر داد

وجود مطالبات معوق 230 میلیارد تومانی بانک‌ها در کردستان

مدیرعامل بانک ملی کردستان از مطالبات 230 میلیارد تومانی بانک‌های عامل در استان در قالب بدهی‌های 18 ماهه تا ده‌ها ساله خبر داد.

وجود مطالبات معوق 230 میلیارد تومانی بانک‌ها در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حاجی عباسی پنج‌شنبه شب در نخستین نشست بررسی راهکارهای تحقق حماسه اقتصادی کردستان در سنندج اظهار داشت: میزان منابع کل بانک‌های استان 280 میلیارد تومان است که در مجموع 270 میلیارد تومان این منابع در قالب تسهیلات به بخش های صنعتی، تولیدی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی افزود: در پایان سال 91 بیش از 274 میلیارد تومان مطالبات معوق بانکی در استان وجود داشت که با تقلیل‌های به عمل آمده این میزان به 230 میلیارد تومان کاهش یافته است.

عباسی خاطرنشان کرد: هرچند که بر اساس قوانین و مقررات بانکی باید 80 درصد منابع بانک‌ها به مبحث پرداخت تسهیلات اختصاص داده ‌شود، اما علی‌رغم تحقق این مهم در کردستان شاهد بدهی‌های پرداخت نشده مردمی در استان هستیم که حداقل 18 ماه و حداکثر حدود دو دهه‌ای هستند.

مدیرعامل بانک ملی کردستان تصریح کرد: عمده مشکل استان در حوزه پرداخت تسهیلات و تأمین منابع این است که تولید کنندگان و سرمایه‌گذاران عمده در استان از مصارف و منابع استانی برای فعالیت‌های خود استفاده کرده و حساب‌هایشان در خارج از استان و بانک‌های دیگر استان‌ها بوده و این امر ظرفیت پرداخت تسهیلات توسط بانک‌های عامل استان را کاهش داده است.

عباسی از آمادگی بانک‌های عامل استان برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و افزود: با قبول تمام ریسک‌های موجود برای عمران و آبادانی و رفع محرومیت‌ها در کردستان تلاش خواهیم کرد.

مدیرکل جهاد کشاورزی کردستان نیز در این جلسه از ایجاد تعامل سازنده بین صنعت و دانشگاه به عنوان کلید مفقوده توسعه اقتصادی استان یاد کرد.

ابراهیم حسن‌نژاد افزود: با بهره‌گیری از ایده‌ها و طرح‌های علمی و ابتکاری نخبگان و صاحب‌نظران دانشگاهی می‌توان پایه‌های اقتصاد و توسعه پایدار در استان را مستحکم کرد و برای مشکلات و دغدغه‌های موجود چاره‌اندیشی کرد.

رئیس انجمن لبنیات کردستان نیز در این نشست اذعان داشت: علی‌رغم اینکه کردستان یکی از قطب‌های تولید شیر در کشور است و بیش از 80 درصد علوفه مورد نیاز بسیاری از استان‌ها نیز از این استان تأمین می‌شود به دلیل عدم واحدهای تولیدی شیر و لبنیات در استان شاهد واردات و وابستگی استان به دیگر استان های کشور هستیم.

خسرو شجاعی متذکر شد: این مشکل در کنار عدم ثبات در قیمت خوراک دام، مدیریت نامناسب منابع و امکانات، نبود جوایز صادراتی و ایجاد تعرفه‌های سنگین بر سر صادرات لبنیات همگی دست در دست هم داده که صنعت لبنیات استان به سوی ضعف به پیش رود.

شجاعی در پایان خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک نیز میزان جمع‌آوری شیر از مراکز سیار روستایی نیز صفر خواهد شد و این امر زنگ خطری در این خصوص برای استان خواهد بود.

انتهای پیام/79006/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول