اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث خبر داد

تدوین نخستین دانشنامه تخصصی تفسیر اهل بیت(ع)

معاون پژوهشی پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث از تدوین دانشنامه تفسیر امامیه در پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) به عنوان نخستین دانشنامه تخصصی تفسیر اهل بیت(ع) در آینده خبر داد.

تدوین نخستین دانشنامه تخصصی تفسیر اهل بیت(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام علی راد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) بر پایه تفسیر علوم و معارف حدیث شکل گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: تفسیر اهل بیت(ع) در کشور دارای جریان کهن و ریشه‌داری است که ریشه تاریخی آن مربوط به دوران پیامبر اکرم(ص)، امام علی(ع) و سایر ائمه اطهار(ع) است که توسط صحابه آنها ثبت شده است.

معاون پژوهشی پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث عنوان داشت: تفسیر اهل بیت(ع) به عنوان جریان پویا و تأثیرگذار در جهان اسلام به شمار می‌رود ولی متأسفانه بنا به مسائل تاریخی و تنگناهای اجتماعی که تاکنون مذهب شیعه داشته جریان تفسیری اهل بیت(ع) به صورت جدی و مستقل مورد توجه قرار نگرفته است.

وی با اشاره به تأسیس پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) در سال گذشته گفت: این پژوهشکده با هدف تبیین نظام‌مند و روش‌مند نظریه تفسیری و دفاع منطقی در برابر شبهات و نقدهای مخالفان اعم از اهل سنت و مستشرقان تأسیس شده است.

راد، عرضه معارف قرآنی بر پایه روایات تفسیری اهل بیت(ع) و احیای میراث تفسیری را از اهداف دیگر پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) ذکر کرد.

وی با بیان اینکه سه گروه تفسیری در پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) راه‌اندازی شده است عنوان داشت: گروه تفسیر روایی به ارائه معارف قرآن بر پایه روایات اهل بیت(ع) می‌پردازد و تاکنون تفسیر روایی سوره حمد و بخشی از تفسیر روایی سوره بقره انجام شده است.

معاون پژوهشی پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) پژوهشگاه قرآن و حدیث یادآور شد: گروه‌های «قرآن‌شناسی و دانش‌های پیرامونی» و «احیا و بازیابی متون تفسیری» از گروه‌های دیگر این پژوهشکده است.

وی اذعان داشت: بخشی به نام دانشنامه تفسیر امامیه در پژوهشکده تفسیر اهل بیت(ع) وجود دارد که در زمینه تدوین نخستین دانشنامه تخصصی تفسیر اهل بیت(ع) فعالیت می‌کند.

راد ادامه داد: این دانشنامه به ارائه آگاهی‌های مستند و پژوهشی در مورد تفسیر امامیه و اهل بیت(ع) می‌پردازد.

وی خاطرنشان کرد: مجله تفسیر اهل بیت(ع) در دست تدوین است که شماره اول آن به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/78003/ذ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول