اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط تبلیغات اسلامی صورت گرفت

تجلیل از بانوان حافظ و قاری قرآن تویسرکان

طی مراسمی توسط رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان از بانوان حافظ و قاری قرآن با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد.

تجلیل از بانوان حافظ و قاری قرآن تویسرکان

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، به مناسبت ماه ضیافت‌ خدا از بانوان حافظ و قاری قرآنی در رده‌های سنی مختلف، مسئولان هیئت‌های مذهبی و اعضای هیئت امنای هیئت‌ها خواهران تبلیغات اسلامی تویسرکان طی مراسمی در مسجد جامع روستای آرتیمان تجلیل شد.

در حاشیه این مراسم رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به فضیلت و برکات ماه رمضان به ویژه شب‌های قدر، افزود: فلسفه ماه مبارک رمضان تقواست برای ارتقای ارزش‌های انسانی، مهار نفس و ترک گناه است.

حجت‌الاسلام علی کاروند رمضان را ماه سبقت انسان‌ها از یکدیگر برای کسب اعمال خیر خواند و گفت: ما باید قدردان باشیم که خداوند توفیق حضور و بهره بردن از فیوضات و خیرات این ماه را به ما ارزانی داشته است پس باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم.

وی قرائت قرآن را مایه آرامش و برکت عمر انسان دانست و گفت: تلاوت قرآن به شرط اینکه با تدبر و عمل باشد در عمر و نسل انسان برکت ایجاد می‌کند.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان نقش بانوان را در سوق اعضای خانواده به سوی تلاوت قرآن همراه با تدبر شاخص برشمرد و تأکید کرد: خانواده‌هایی که از بنیان با قرآن مأنوس باشند از همه گزندها و آسیب‌ها در امان خواهند بود.

وی در ادامه از برگزاری محافل انس با قرآن در بین هیئت‌های مذهبی سطح شهرستان خبر داد و اذعان داشت: از آغاز ماه مبارک رمضان محافل قرآنی همراه با آموزش این کتاب مقدس در مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و امامزاده‌های شهرستان برگزار است.

کاروند تعداد خواهران قرآن‌آموز بهره‌مند از کلاس‌های قرآنی در قالب برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت را 500 نفر اعلام کرد و گفت: شرکت‌کنندگان در این برنامه از کلاس‌های قرائت، روخوانی، روانخوانی، تجوید و حفظ استفاده‌ می‌کنند.

وی تربیت حافظان قرآن از جمله برنامه‌های این نهاد دانست و گفت: در سطح شهرستان در حوزه بانوان چهار نفر از خواهران جوان ما حافظ کل قرآن هستند.

رئیس تبلیغات اسلامی تویسرکان با بیان اینکه ما تلاش داریم، قرآن را همراه با درک مفاهیم را در بین قرآن‌آموزان اشاعه دهیم، اظهار داشت: تدریس مفاهیم به صورت عمومی و تخصصی در تبلیغات اسلامی به منظور درک کلام خداوند و عمل به آن انجام می‌گیرد.

گفتنی است؛ مراسم قرائت قرآن و ختم روزانه یک جزء، تلاوت ادعیه و تمرین‌های در خصوص فعالیت‌های قرآنی در 70 هیئت مذهبی خواهران تویسرکان در ماه مبارک رمضان به صورت پیوسته برگزار می‌شود.

در بخش پایانی این مراسم قرائت جمع‌خوانی قرآن توسط با همنوایی همه خواهران قرآنی، تلاوت قرآن حافظان قرآن از حفظ و قرائت کلام خداوند توسط نرجس کلهر، چهار ساله و حافظ جزء 30 قرآن صورت پذیرفت.

انتهای پیام/89010/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول