اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

روسیه: تحقیق درباره بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه باید عینی و دقیق باشد

معاون وزیر امور خارجه روسیه تاکید کرد که تحقیقات کارشناسان سازمان ملل در زمینه روشن شدن مسئله استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه باید کاملا دقیق، بی‌طرفانه و واقع گرایانه‌ای انجام شوند.

روسیه: تحقیق درباره بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه باید عینی و دقیق باشد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز پنج شنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد که این کشور امیدوار است کارشناسان سازمان ملل تحقیقات عینی و دقیقی را در خصوص اطلاعات مربوط به استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه انجام دهند.

روز گذشته سخنگوی رسمی سازمان ملل متحد اعلام کرد که کارشناسان این سازمان که ازهم اکنون در سوریه بسر می‌برند، امکان دسترسی به 3 منطقه، از جمله شهر حلب که در آنجا سلاح شیمیایی بکار گرفته شده است، را یافته و از آنها بازدید خواهند کرد

گاتیلوف گفت: روسیه از همان ابتدا خواستار اعزام فوری کارشناسان بین المللی برای روشن شدن مسئله بکارگیری سلاح شیمیایی در سوریه بود که بالاخره این هفته این مسئله تحقق یافت. این موضوع متاسفانه پیش از این از سوی برخی کشورهای غربی با اهداف سیاسی خاص دچار اختلال شده بود.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که دولت سوریه از همان ابتدا آمادگی خود برای همکاری در این زمینه با کارشناسان بین الملل را اعلام کرده بود.

گاتیلوف با ذکر اینکه نظر شخصی وی  در این رابطه این است که این مخالفان سوری بودند که از سلاح شیمیایی استفاده کردند و دلایلی وجود دارد که این موضوع را ثابت می‌کند، افزود: ما امیدواریم که این تحقیقات بر اساس واقعیات و کاملا دقیق و بی‌طرفانه صورت بگیرد. بسیار مهم است که بازرسان سازمان ملل تمامی جزییات را موشکافانه بررسی کرده و به نتیجه واحدی در خصوص این مسئله دست یابند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول