اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دعوت دمشق از تیم تحقیق سلاح شیمیایی سازمان ملل برای سفر به سوریه

حکومت سوریه از رئیس تیم تحقیق سلاح شیمیایی سازمان ملل خواست به دمشق سفر کند و درباره ادعاهای استفاده حکومت سوریه از سلاح شیمیایی بحث و گفت‌وگو کند.

دعوت دمشق از تیم تحقیق سلاح شیمیایی سازمان ملل برای سفر به سوریه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، حکومت سوریه روز گذشته از «اکی سلستروم» رئیس تیم تحقیقاتی سلاح شیمیایی سازمان ملل خواست برای بحث و گفت‌وگو درباره ادعاهای وجود سلاح شیمیایی در سوریه، به دمشق سفر کند.

«بشار الجعفری» نماینده دائمی سوریه در سازمان ملل در جمع خبرنگاران تأکید کرد که دمشق از «آنجلا کین» مسئول خلع سلاح سازمان ملل نیز دعوت کرده تا در این گفت‌وگوها حضور داشته باشد.

وی تأکید کرد که بدون شک کین و سلستروم گفت‌وگوهای سازنده‌ای با مسئولان سوری خواهند داشت که به توافقی سازنده در زمینه اصول اولیه این مسئله خواهند رسید.

جعفری همچنین معارضان سوری را متهم کرد که از سلاح شیمیایی استفاده می‌کنند و خبر داد که روز گذشته مسئولان حکومتی 281 بشکه مواد شیمیایی خطرناک را در بانیاس کشف کرده‌اند که توانایی نابودی یک شهر را دارد.

وی همچنین تأکید کرد که بررسی و تحقیق درباره مواد شیمیایی کشف شده از تروریست‌ها ادامه خواهد داشت. پیشتر نیز محموله‌هایی از گاز سارین از تروریست‌های سوری در مرز ترکیه کشف شده بود.

با وجود اینکه اولین بار حکومت سوریه به سازمان ملل به خاطر استفاده تروریست‌ها از سلاح شیمیایی در خان العسل حلب شکایت کرده بود؛ اما غرب با بی توجهی به این مسئله و متهم کردن دمشق به استفاد از سلاح شیمیایی مجوز ارسال سلاح به معارضان حکومت سوریه را صادر کرده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول