اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد مازندران خواستار شد

شناسایی نیازمندی‌های اصناف برای تولید اشتغال در مازندران

مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: با شناسایی نیازمندی اصناف می‌توان برای ارائه تسهیلات به مشاغل خانگی و بازاریابی در این زمینه استفاده کرد.

شناسایی نیازمندی‌های اصناف برای تولید اشتغال در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران، ابراهیم باغبانی در جلسه کمیته ساماندهی، سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت استان مازندران اظهار داشت: حدود 18 هزار نفر در سامانه اشتغال ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه 26 درصد ثبت‌نام شدگان را زنان و بیش از 73 درصد را مردان تشکیل می‌دهند، افزود: بررسی مددکاری محقق شدن اشتغال برای هفت هزار مورد انجام شده است.

باغبانی با اشاره به اینکه 86 میلیارد تومان اعتبار براساس ماده 104 قانون بودجه برای تحقق اشتغال مصوب شده است، تصریح کرد: اگر این میزان اعتبار تحقق یابد تمام تعهدهای اشتغال در این بخش سامان می‌یابد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه دبیرخانه کمیته ساماندهی، سرمایه‌گذاری و توسعه اشتغال در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر در استان به کمیته امداد واگذار شده است، ابراز داشت: باید تمام دستگاه‌های مسئول در این بخش اطلاعات حوزه اشتغال را به کمیته امداد ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه برای ساماندهی مشاغل روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر نباید متقاضیان الزامات مددجوی این نهاد باشند، افزود: راه‌اندازی اتاق فکر برای تحقق اهداف این طرح موثر است.

باغبانی بر بومی‌سازی مشاغل خانگی و طرح‌های خوداشتغالی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: برای بومی سازی و تخصصی کردن مشاغل در روستاها می‌توان از دستگاه‌های مسئول در کارگروه اشتغال استان استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه ناپایداری اشتغال صرفه اقتصادی ندارد، یادآور شد: ایجاد خوشه‌های کسب و کار و تهیه بانک اطلاعات از ظرفیت‌های خالی موجود در هر روستا می‌تواند موفقیت‌آمیز باشد.

مدیرکل کمیته امداد مازندران با بیان اینکه نگاه جهادی در کمیته امداد برای توانمندسازی بالاترین تحقق را در دستیابی به اهداف پیش رو دارد، خاطر نشان کرد: اطلاعات افراد ثبت‌نام شده در سامانه ایجاد اشتغال بررسی می‌شود و با بررسی مددکارانه دراین زمینه برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد.

وی با اعلام اینکه تولیدکنندگانی از مددجویان سابق کمیته امداد در استان داریم ‌که پوشاک تولید شده آنها بعد از تولید به تهران ارسال و از آنجا در فروشگاه‌های استان عرضه می‌شود، گفت: با شناسایی نیازمندی اصناف می‌توان از ظرفیت این افراد در بحث بازاریابی استفاده کرد.

*تجربه موفق کمیته امداد در بحث توانمندی مددجویان

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران گفت: بازاریابی محصولات تولید شده در مشاغل خانگی ضروری است.

ولی‌الله فرزانه نیز در این جلسه  اظهار داشت: کمیته امداد به عنوان نهادی که در بخش توانمندسازی مددجویان تلاش ویژه‌ای انجام داده است، مسئولیت اجرایی شدن این طرح را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه شعاع فعالیت کمیته امداد در این بخش فراتر از افراد تحت پوشش است، تصریح کرد: با توانمند شدن مددجویان این نهاد دیگر کمیته امداد دستگاهی نیست که فقط به عده‌ای از افراد مقرری پرداخت کند.

معاون برنامه‌ریزی استاندار مازندران با اعلام اینکه دولت نهم و دهم 35 درصد منابع بانکی و سپرده بلندمدت را برای سرمایه‌گذاری اختصاص داده است، افزود: کمیته امداد مسئولیت اجرایی شدن اشتغال را در سطح ملی به دلیل موفقیت در طرح‌های اشتغالزایی پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه انحراف از تسهیلات اختصاص یافته به بخش اشتغال در کمیته امداد بسیار کم بوده است، خاطر نشان کرد: به دلیل تجربه موفق کمیته امداد در این بخش واگذاری تسهیلات اشتغال به این نهاد واگذار شده است.

فرزانه در ادامه با تأکید بر اینکه بازاریابی محصولات تولید شده در مشاغل خانگی ضروری است، تصریح کرد: طرح جامع بازاریابی محصولات خوداشتغالی می‌تواند مشکلات فروش محصولات کشاورزی را کاهش دهد.

انتهای پیام/86003/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول