اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قاری برجسته مصری

محفل بزرگ انس با قرآن در پلدختر برگزار شد

محفل بزرگ انس با قرآن با حضور قاری برجسته مصری «فاروق احمد احمد ضعیف» در پلدختر برگزار شد.

محفل بزرگ انس با قرآن در پلدختر برگزار شد

به گزارش خبرنگار فارس از پلدختر، محفل انس با قرآن در ماه مبارک رمضان امشب در مسجد جامع شهر پلدختر با قرائت «فاروق احمد احمد ضعیف» قاری جهان اسلام و با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه، معاون فرهنگی این اداره، امام جمعه و اقشار مختلف مردم و مسئولان پلدختر برگزار شد.

در این محفل ملکوتی قبل از قاری جهان اسلام، قاریان شهرستان پلدختر شریف سرمالیان و مسلم کاظمی که دارای مقام هستند به قرائت آیاتی از قرآن کریم پرداختند.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان پلدختر در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پلدختر، بهای ماه رمضان را انس با قرآن کریم دانست و گفت: ماه رمضان ماه نزول قرآن بهترین فرصت برای نزدیکی و انس با قرآن بوده و برگزاری محافل انس با قرآن طی سال‌های اخیر رنگ و بویی قرآنی به جامعه بخشیده است.

کاظم پیرک، برگزاری محافل قرآنی که باعث سلامت روانی جامعه و فضای معنوی می‌شود، را از دستاوردهای دینی انقلاب اسلامی دانست و افزود: با توجه به استقبال مردمی از حضور قاری مصری و برجسته، محفل انس با قرآن سه شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشا در معمولان برگزار شده است.

وی بیان داشت: برگزاری محافل قرآنی از سیره های نیکو در جامعه است و استفاده از برکات ماه مبارک رمضان و گسترش فعالیت‌های قرآنی و ابعاد معنوی جامعه از دیگر اهداف برگزاری این مراسم است.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان پلدختر افزود: جامعه قرآنی باید چنان عمل کند که برای اقشار مختلف مردم الگویی نیکو شود، در این راستا می‌توان دانشمندی با بیانی زیبا و یا شنونده‌ای هوشیار بود و یا تدبر کننده‌ای در آیات الهی بود، که هر کدام از این‌ها امتیاز بزرگ در جامعه قرآنی محسوب می‌شود.

وی، تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی را از ذخائر قرآنی در جامعه دانست و اذعان داشت: چه بسا افرادی که برای یک بار جذب صوت زیبا و یا شیدای اخلاق یک قاری قرآنی شده و در این راستا به سوی جامعه قرآنی هدایت شده‌اند.

پیرک تصریح کرد: فرد مسلمان باید عامل به تمام آیات باشد، زیرا زندگی حقیقی و حیات طیبه در پرتو علم به دستورها و رهنمودهای قرآن شکل می‌گیرد و اسلام نمایشگر وجود انسان در سیرت اوست و هر فرد براساس اعمالی که انجام می‌دهد، به درجه رفیع در نزد پروردگار می‌رسد.

وی، انس گرفتن با قرآن کریم را از جمله زیباترین اعمال ماه مبارک رمضان دانست و گفت: تنها راه سعادت انسان‌ها، بهره‌گیری از کتاب نجات بخش قرآن کریم و توسل به ائمه اطهار (س) است.

وی با بیان اینکه رسالت دینی و فرهنگی ما ایجاب می‌کند که در جامعه معاصر با تبیین نقش اصلی قرآن، مفاهیم و ارزش‌های اسلامی با هرگونه تهاجم فرهنگی که دین و ارزش‌های دینی را نشانه گرفته است، مقابله کنیم، افزود: قرآن چراغ راه سعادت انسان‌هاست و زمینه‌ساز رشد و ترقی همه ما به شمار می‌رود.

پیرک تصریح کرد: هر چه بیشتر از قرآن کریم این کتاب الهی بهره ببریم بازهم جامعه بشری نیازمند یادگیری بیشتر و فهم بهتر آیات آن است.

سرپرست نمایندگی اوقاف و امور خیریه شهرستان پلدختر گفت: این محافل نورانی قرآن کریم با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد پلدختر و دفاتر امامان جمعه شهرهای پلدختر و معمولان برگزار شد.

به گزارش فارس از پلدختر، نظیر این مراسم با حضور قاری جهان اسلام «فاروق احمد احمد ضیف» با حضور گسترده و باشکوه مردم مومن شهر معمولان در مسجد المهدی (عج) این شهر برگزار شد.

انتهای پیام/2304/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول