اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد چرام:

چرام در حوزه اشتغال‌زایی از پتانسیل بالایی برخوردار است

رئیس کمیته امداد چرام گفت: ظرفیت شهرستان چرام در بحث اشتغال با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد، ظرفیت بسیار بالایی است.

چرام در حوزه اشتغال‌زایی از پتانسیل بالایی برخوردار است

علی‌حسن مظاهری در خصوص طرح سامان‌دهی اشتغال شهرهای زیر 20 هزار نفر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در چرام اظهار کرد: پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های انسانی و طبیعی خوبی برای اشتغال در این شهرستان وجود دارد و در این رابطه خواهان برنامه‌ریزی و تخصیص اعتبار هستیم.

رئیس کمیته امداد چرام خاطرنشان کرد: در طرح ثبت‌نام متقاضیان در این سامانه در سال گذشته تعداد یک هزار و 32 نفر در رشته‌های مختلف ثبت‌نام کرده‌اند.

وی عنوان کرد: در این کمیته علاوه بر فرماندار به عنوان رئیس و کمیته امداد به عنوان دبیر کمیته سامان‌دهی، تعداد 10 اداره دیگر نیز عضویت دارند.

این مسئول در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از متولیان اشتغال کمیته امداد امام خمینی(ره) است، این نهاد در سال 91 در راستای اشتغال و کار آفرینی در سه آیتم کار کرده است.

مظاهری موضوع اشتغال و اجرای شغل را از جمله این آیتم‌ها ذکر کرد و گفت: در این خصوص 243 طرح در زمینه‌های مختلف از جمله کشاورزی، دامداری و مشاغل صنعتی با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد و 661 میلیون ریال اجرا شده است.

وی از این مقدار طرح انجام شده 59 مورد را در حوزه کارانگیزی، 141 طرح در حوزه خودکفایی و 43 طرح را در حوزه مشاغل خانگی و توان‌افزایی ذکر کرد.

مدیر کمیته امداد چرام دومین آیتم را آیتم آموزش برشمرد که به کمک اداره فنی و حرفه‌ای و حوزه مدیریت جهاد کشاورزی انجام شده و تعداد 505 نفر با اعتبار بالغ بر 638 میلیون و 92 هزار ریال آموزش دیدند.

آیتم بعدی کاریابی بود که علی‌حسن مظاهری به آن اشاره کرد و یادآور شد: بر اساس این روند تعدادی از فرزندان مددجو به موسسات دولتی و شرکت‌های کارآفرین معرفی شده و 25 نفر آن‌ها مورد تایید قرار گرفتند.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: ظرفیت شهرستان در بحث اشتغال با توجه به پتانسیل‌هایی که دارد، ظرفیت بسیار بالایی است و انتظار ما این است که استان نگاه ویژه‌ای همچون سال گذشته به این شهرستان داشته باشد که بتوانیم یک‌هزار و 32 پرونده‌ای که اکنون ثبت‌نام شده را به سرانجام برسانیم.

انتهای پیام/82002/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول