اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شب بیست‌وسوم ماه رمضان

فریاد الغوث، الغوث مردم بافق در اماکن مذهبی این شهر طنین انداز شد

مردم محلات مختلف بافق، دیشب و بامداد شب گذشته با حضور گسترده خود در مساجد، تکایا و اماکن مذهبی در شب قدر با طنین الغوث، الغوث از پیشگاه خداوند متعال طلب مغفرت کردند.

فریاد الغوث، الغوث مردم بافق در اماکن مذهبی این شهر طنین انداز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، مردم بافق در مساجد، حسینیه‌ها و هیئت‌های مذهبی محل خود، شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان را تا سحر به راز و نیاز با خداوند پرداخته و از درگاه حضرت احدیت طلب عفو، بخشش و رحمت کردند.

مردم این شهر به ویژه جوانان و نوجوانان که احتمال لیلة القدر را در شب بیست و سوم ماه رمضان قوی‌تر می‌دانند، با پوشیدن لباس عزا در ماتم شهادت نخستین پیشوای شیعیان جهان، با شرکت گسترده خود این شب را گرامی داشتند.

شب زنده داران بافقی با خواندن دعای جوشن کبیر و گذاشتن قرآن بر سر و فریاد الغوث، الغوث با چشمانی پر اشک به درگاه خدا استغفار کرده و از پیشگاه احدیتش آمرزش گناهان خود و رفع گرفتاری‌های جامعه و شفای بیماران را خواستار شدند.

اصناف و کسبه این شهر نیز از چند روز قبل با سیاه‌پوش کردن سر درب مغازه‌های خود به استقبال شب‌های احیا رفتند و در شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان هم در قالب هیئت‌های محله‌ای در صحن مطهر امامزاده عبدالله (ع) به شب زنده داری و قرائت دعا پرداختند.

رئیس تبلیغات اسلامی بافق در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، حضور امسال مردم را در لیالی القدر بی‌سابقه توصیف کرد و گفت: در این سه شب به هر مسجد و مکان مذهبی سر زدم، مملو از عاشقان اهل بیت (ع) و مردم خداجو بود.

حجت‌الاسلام علی روحانی، شب قدر را از بهترین شب‌های آفرینش دانست و افزود: در این شب، قرآن کریم با تمام سوره‌ها و آیاتش یکجا بر پیامبر مکرم اسلام نازل شد.

وی تصریح کرد: هر کس این شب عزیز را درک کند اعمال و عباداتش برابر هزار شب است و کارنامه اعمالش به دست حضرت صاحب الزمان(عج) سپرده می‌شود.

روحانی یادآور شد: برای تمامی اماکن شهری و روستایی که در آنها مراسم احیاء شب‌های قدر برگزار می‌شود، روحانی، سخنران، مداح و قاری قرآن از سوی اداره تبلیغات اسلامی بافق اعزام شده است.

انتهای پیام/2464/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول