اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان:

تمام اطلاعات بقاع متبرکه گلستان در سامانه جامع موقوفات ثبت شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان از ثبت تمام اطلاعات مربوط به موقوفات و بقاع متبرکه استان در سامانه جامع اطلاعاتی کشور خبر داد.

تمام اطلاعات بقاع متبرکه گلستان در سامانه جامع موقوفات ثبت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، حجت‎الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد صبح امروز در بازدید امامی نماینده مردم گرگان و آق‎قلا در مجلس شورای اسلامی از سامانه جامع موقوفات اظهار داشت: با تلاش‎های صورت گرفته توانستیم اطلاعات بقاع و تصاویر وقف‎نامه‎ها را در سامانه قرار دهیم که جمع‎آوری این اسناد گام ارزشمندی محسوب می‎شود.

2267 موقوفه در سامانه جامع ثبت شده است

وی با بیان اینکه 2 هزار و 267 موقوفه در سامانه جامع ثبت شده است، خاطرنشان کرد: اطلاعات موقوفات اعم از تصویر وقف‎نامه و موقعیت مکانی در سامانه انجام شده به طوری که در بخش توسعه سرمایه‎گذاری 20 درصد، ترویج وقف دو درصد، نیات موقوفات 37 درصد از جمله اطلاعات ثبت شده در این سامانه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان تصریح کرد: راه‎اندازی سامانه جامع موقوفات در سازمان اوقاف سبب شده تا درصدهای مالی طبق مصوبات در جای خود قرار بگیرند و در مسیر نیات واقفان مصروف شوند.

رئوف‎سیدنژاد یکی از اولویت‎های اوقاف را توجه به اقدامات فرهنگی برشمرد و اذعان کرد: برگزاری طرح آرامش بهاری در بقاع شاخص، برپایی نمایشگاه و خیمه‎های معرفت، مسابقات قرآنی، طرح نشاط معنوی، ضیافت الهی از جمله برنامه‎های فرهنگی اوقاف و امور خیریه است که اجرای موفق آن در سطح بقاع، حضور پررنگ مردم را به اماکن مقدس افزایش داده است.

رشد تعداد متسابقین قرآنی به بیش از 10 هزار نفر

وی از رشد متسابقین قرآنی در گلستان خبر داد و افزود: در طی چند سال اخیر تعداد متسابقین قرآنی از یک‎هزار نفر تجاوز نمی‎کرد اما به همت اوقاف و امور خیریه این رقم در سال 1391 از یک‎هزار نفر به رشد 10 هزار 608 نفری رسیده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان توجه به بخش عمرانی بقاع متبرکه و اماکن مقدس را یکی دیگر از اقدامات مهم اوقاف و امور خیریه عنوان کرد و بیان داشت: سردرب امامزاد عبدالله (ع) گرگان یکی از کارهایی است که چندین سال بلاتکلیف باقی مانده بود که این مهم اکنون در حال اجراست همچنین ساخت پروژه‎های دو واحدی و چهار واحدی با هدایت نیات موقوفات در اختیار نیازمندان قرار گرفت.

رئوف‎سیدنژاد ادامه داد: پروژه ساختمانی اداره اوقاف شهرستان گرگان حدود هشت سال به صورت اسکلت مانده بود که اکنون این پروژه به بهره‌برداری رسیده و موجبات تسهیل مراجعان را فراهم کرده است.

عدم همکاری شهرداری گرگان در بهره‎برداری سوئیت‎ها در امامزاده عبدالله (ع) گرگان

وی با بیان اینکه احیاء موقوفات در بخش حقوقی و ثبتی یکی از موضوعات اساسی است، یادآور شد: به تازگی برای 320 هکتار از موقوفات در یک مرحله سند اخذ شد، جداسازی زمین‎های حوزه علمیه سعدیه رامیان از بنیاد علوی و تحویل سقاخانه به اوقاف از جمله اقدامات در راستای احیای موقوفات بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان در خصوص پروژه میقات‎الرضا خاطرنشان کرد: متاسفانه عدم همکاری شهرداری گرگان در مساعدت مالی باعث شده این مهم محقق نشود و نتوانستیم نسبت به بهره‎برداری سوئیت‎ها در امامزاده عبدالله (ع) گرگان موفق عمل کنیم، شهرداری برای پروانه بهره‎برداری بالغ بر 100 میلیون تومان پول می‌خواهد که این مشکلات سبب شده تا در راه‎اندازی سوئیت‎ها دچار چالش شویم.

انتهای پیام/83001/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول