اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با فارس:

روز قدس روز تثبیت بیت‌المقدس به نام مسلمانان است

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه روز جهانی قدس یادآور اقدام تلخ استکبار جهانی در اشغال پاره‌ای از پیکر جهان اسلام است تصریح کرد: تثبیت آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس می‌تواند برای همیشه بیت‌المقدس را به نام مسلمانان جهان ثبت کند.

روز قدس روز تثبیت بیت‌المقدس به نام مسلمانان است

«مصیب نعیمی» کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به اینکه طرح روز جهانی قدس یک ترفند گسترده بین‌المللی و یک طراحی بلند مدت برای سلطه بر سرنوشت و آینده جهان اسلام را در اذهان متبادر می‌کند خاطر نشان کرد: چنانچه روز جهانی قدس برای همیشه تثبیت شود می‌تواند ثبت بیت‌المقدس به نام دشمنان اسلام را از ذهن‌ها دور کند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با وجود قضیه و آرمان مرکزی قدس برای جهان اسلام آیا بهانه‌ای برای بیگانگان باقی می‌ماند تا بخواهند نسبت به فتنه‌انگیزی میان جمعیت شیعه و سنی جهان اقدام کنند توضیح داد:  یکی از طرح‌ها و سناریوهایی که استکبار جهانی برای مقابله با جهان اسلام در نظر گرفته از هم پاشیدن شیرازه امت اسلامی است تا به این وسیله بتواند آسان‌تر بر مسلمانان جهان سلطه و سیطره پیدا کند.

کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه دشمنان اسلام تا پیش از این برای عملیاتی کردن طرح‌های خود از عناوین مختلف سیاسی، جغرافیایی و تاریخی بهره برده‌اند افزود: در برهه کنونی عناوین و اختلافات مذهبی نیز در کنار طرح‌های قبلی دشمنان قرار گرفته است تا دشمن استکباری و صهیونیستی بتواند به اهداف پلید خود در جغرافیای جهان اسلام دست پیدا کند.

نعیمی، صرف هزینه‌های سنگینی مانند دو و نیم درصد از بودجه ملی رژیم صهیونیستی برای از هم پاشیدن اتحاد و یکپارچگی مسلمانان را نمونه‌ کوچکی از اقدامات استکباری و صهیونیستی در منطقه خواند و تاکید کرد: سرمایه اولیه به خشونت کشیدن حرکت‌های اسلامی منطقه و همچنین تبلیغاتی که علیه مذاهب اسلامی طراحی و ترویج می‌شود توسط رژیم صهیونیستی در نظر گرفته و به نقاط مختلف ارسال می‌شود.

وی از تفرقه‌انگیزی به عنوان یکی از سناریوهای اصلی دشمن صهیونیستی طی سال‌های اخیر در منطقه اشاره کرد و گفت: در این میان ممکن است کشورهایی به شکل آگاهانه یا غیرآگاهانه وارد بازی صهیونیست‌ها شده باشند اما باید دانست که طرح تفرقه یکی از سناریوهای اصلی دشمن صهیونیستی است تا در داخل فلسطین در بین فلسطینی‌ها، در جهان عرب بین کشورهای عربی و در جهان اسلام بین مسلمان‌ها اختلاف و تفرقه بیندازد.

کارشناس مسائل خاورمیانه، اهداف استکباری و صهیونیستی از به راه انداختن موج تفرقه‌انگیزی را دور کردن دشمن اصلی از اذهان مسلمانان جهان خواند و تصریح کرد: دشمنان استکباری و صهیونیستی مذاهب را به سمت اختلاف و تفرقه کشانده‌اند تا در این میان دشمن اصلی به دست فراموشی سپرده شود.

نعیمی از فراموش شدن دشمن اصلی اسلام و مسلمانان جهان به عنوان خطرناک‌ترین ترفند و توطئه یاد کرد و اظهار داشت: هم اینک خطر این مساله بیش از پیش برای مسلمانان شکل ملموس پیدا کرده است؛ همچنان که بسیاری از راه خطا باز گشته و به جز تعدادی اندک، کسی در این مسیر خطرناک حرکت نمی‌کند.

وی در ادامه سخنان خود ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس را یک اقدام دوراندیشانه، بجا، حساب شده، علمی و منطقی خواند و تاکید کرد: دشمن استکباری و صهیونیستی هر چند در ابتدای امر تمام تلاش خود را به کار گرفت تا این مناسبت جهانی را نادیده بگیرد اما اینک بعد از سی و چهار سال مشاهده می‌کنیم که دشمن به خوبی به عواقب و پیامدهای روز جهانی قدس احاطه و آگاهی پیدا کرده است.

کارشناس مسائل خاورمیانه از روز جهانی قدس به عنوان مانع بزرگی بر سر راه تغییر ماهیت و هویت قدس نام برد و توضیح داد: طی سالیان گذشته بسیاری از کشورها و قدرت‌های مرتبط با جبهه استکباری و صهیونیستی و حتی برخی از جناح‌هایی که خود را حامی فلسطین می‌دانستند تمام تلاش خود را به کار بستند تا به این بهانه که قضیه فلسطین رو به اتمام است در مسیری که دشمن تعیین کرده بود گام بردارند اما با گذشت زمان نه تنها از اهمیت روز جهانی قدس کاسته نشد بلکه این مناسبت در اذهان عمومی جهان بیشتر تداعی کرد.

نعیمی بیت‌المقدس را گنجینه، اصالت و تاریخ مسلمانان جهان توصیف کرد و گفت: هر سال که می‌گذرد مسلمانان جهان در می‌یابند که هویتی به نام بیت‌المقدس در اختیار دارند که به اشغال دشمن صهیونیستی در آمده و مورد آسیب و تجاوز قرار گرفته است؛ از این رو نباید چنین هویتی را به دست فراموشی سپرده و یا اجازه دهند که به تجاوزهای دشمن صهیونیستی مشروعیت بخشیده شود.

وی از روز جهانی قدس امسال به عنوان یک فرصت جدید برای جهان اسلام نام برد و افزود: با توجه به تحولات اخیر، روز جهانی قدس امسال می‌تواند فرصتی در اختیار جهان اسلام قرار دهد تا وضعیت و شرایط جدید خود را مجددا مورد بازنگری قرار داده و به بررسی این مساله بپردازد که دشمن استکباری و صهیونیستی چگونه توانسته است در بین مسلمانان جهان نفوذ پیدا کند.

کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر اینکه دشمن استکباری و صهیونیستی در تلاش است تا جنگ دومی را در منطقه راه‌اندازی کند خاطر نشان کرد: دشمن اسلام تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا با راه‌اندازی یک جنگ انحرافی نسبت به منحرف ساختن جنگ اصلی اقدام کند و به این وسیله تمام توجه جهان اسلام را از بیت‌المقدس بازگرداند.

نعیمی با بیان اینکه روز جهانی قدس به یک سنت نهادینه شده تبدیل شده است گفت: هم اینک روز جهانی قدس هم از نظر نخبگان و اندیشمندان و هم از نظر آحاد مردم به یک سنت تبدیل شده و تصور نمی‌کنم کسی بتواند تصور واگذاری قدس و بیت‌المقدس به دشمنان اسلام را در ذهن خود تداعی کند.

وی سناریوی پنجاه ساله رژیم صهیونیستی در خصوص مساله بیت‌المقدس را فراموشی رمزهای اسلامی این سرزمین خواند و افزود: رژیم صهیونیستی با خود اندیشیده بود که با گذشت پنجاه سال نسل‌های آینده کل فلسطین، بیت‌المقدس و رمزهای اسلامی موجود در آنجا را به ورطه فراموشی می‌سپارند اما اقدام حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری روز جهانی قدس همه نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کرد.

کارشناس مسائل خاورمیانه با تاکید بر اینکه نمادهای بیت‌المقدس تقریبا در اکثر کشورهای اسلامی یادآور مبادی و اساس اسلام راستین است اظهار داشت: حضور ملل مختلف جهان در همایش روز جهانی قدس هر ساله برای تببین اهداف این روز بزرگ و یادآوری نمادهای این سرزمین اسلامی شکل گرفته است و این همایش جهانی از این پس و در سال‌های آینده نیز تا زمان تحقق کامل اهداف خود ادامه می‌یابد و هر ساله با شکوه هر چه تمام‌تر تکرار خواهد شد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول