اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

رئیس مرکز عربی مطالعات ایران در گفت‌‌وگو با فارس:

روز جهانی قدس روز بیداری وجدان امت اسلامی است

رئیس مرکز عربی مطالعات ایران، اقدام حضرت امام خمینی (ره) در نام‌گذاری روز جهانی قدس را بسیار ارزنده توصیف کرد و گفت: امام (ره) روز جهانی قدس را نام‌گذاری کرد تا به این وسیله وجدان‌های خفته امت اسلامی را بیدار سازد.

روز جهانی قدس روز بیداری وجدان امت اسلامی است

«محمد صالح صدقیان» رئیس مرکز عربی مطالعات ایران در گفت‌‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس از روز جهانی قدس به عنوان عامل اصلی برقراری وحدت در میان همه گروه‌های اسلامی یاد کرد و گفت: امام (ره) با نام‌گذاری روز جهانی قدس توانست مساله فلسطین را از چارچوب‌های قومی خارج ساخته و آن را به یک مساله سرتاسری و جهانی تبدیل کند.

وی اعلام جمعه پایانی ماه مبارک رمضان با عنوان روز جهانی قدس از سوی امام راحل را به دمیدن خون تازه در کالبد فلسطین تشبیه کرد و افزود: امام خمینی (ره) با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان علاوه بر آنکه به مساله فلسطین بعدی اسلامی بخشید توانست آن را از مرزهای فلسطین خارج ساخته و به یک پدیده جهانی تبدیل کند.

رئیس مرکز عربی مطالعات ایران، اقدام جمهوری اسلامی ایران در بستن سفارت رژیم صهیونیستی و تبدیل آن به سفارت فلسطین را اولین گام‌های این نظام در حمایت از آرمان فلسطین عنوان کرد و اظهار داشت: ‌ جمهوری اسلامی ایران در آغازین روزهای برپایی حکومت اسلامی در این کشور با تاسیس سفارت فلسطین به همه جهانیان ثابت کرد نظامی روی کار آمده است که قرار است در کنار ملت فلسطین قرار گرفته و از آرمان فلسطین حمایت و جانبداری کند.

وی با اشاره به نقش آمریکا در برگزاری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و دشمن صهیونیستی، تاکید کرد که این مذاکرات اهمیت ویژه‌ای به روز قدس امسال می‌دهد؛ زیرا تجربه ثابت کرده است که مذاکرات سازش هیچ گاه به دنبال اعطای حقوق ملت فلسطین نیستند و این موضوع نیز توسط گروه‌های مقاومت تاکید شده و با آن مخالفت کرده‌اند.

صدقیان در ادامه موفقیت‌های ملت فلسطین در برابر طرح‌ها و توطئه‌های رژیم صهیونیستی طی سه دهه گذشته را ثمره حمایت‌های حضرت امام خمینی (ره) از مساله فلسطین و ملت فلسطین دانست و تصریح کرد: قضیه فلسطین و روز جهانی قدس مساله‌ای است که می‌تواند با گردهم آوردن همه مسلمانان در کنار یکدیگر، اساس وحدت اسلامی را پایه‌ریزی کرده و ماهیت دشمن صهیونیستی را بیش از پیش برای جهان و جهانیان آشکار سازد.

وی با تاکید بر اینکه مسلمانان جهان با اصل قضیه فلسطین مشکلی ندارند اظهار داشت: مسلمانان جهان اکنون به دشمنی رژیم صهیونیستی با جهان اسلام آگاهی کامل دارند اما جای بسی تاسف است که برخی‌ها در رویارویی با این دشمن اسلام و مسلمانان راه احتیاط را در پیش گرفته‌اند.

رئیس مرکز عربی مطالعات ایران از روز جهانی قدس به عنوان یک زمینه مناسب برای متحد شدن امت اسلامی یاد کرد و افزود: دشمن صهیونیستی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا جهان اسلام را برای خدمت به مقاصد خود به کار گیرد؛ از این رو ایفای نقش نخبگان در آگاه‌سازی آحاد امت اسلامی می‌تواند دشمن صهیونیستی را در رسیدن به اهداف پلید خود ناکام بگذارد.

صدقیان، مسولیت نخبگان کشورهای عربی و اسلامی در بیدار کردن وجدان خفته امت اسلامی را بسیار خطیر ارزیابی کرد و اظهار داشت: چنانچه قلم فرهیختگان در کنار حنجره‌های شهروندان قرار گیرد قادر خواهد بود آرمان فلسطین را محقق ساخته و جهان اسلام را از شر فسادهای رژیم صهیونیستی رهایی بخشد.

وی در ادامه به نقش جمهوری اسلامی ایران در تبیین مفهوم ضرورت رویارویی با اشغالگران صهیونیست اشاره کرد و گفت: از آغاز شکل‌گیری انقلاب اسلامی ملت ایران تا کنون مساله فلسطین به جزئی از فرهنگ و استراتژی‌های این کشور اسلامی تبدیل شده است و این مساله مایه خرسندی است.

رئیس مرکز عربی مطالعات ایران با بیان اینکه اهداف و نیات رژیم صهیونیستی روز به روز برای مسلمانان آشکارتر می‌شود تصریح کرد: اینک همه مسلمانان بر دشمنی صهیونیست‌ها با جهان اسلام اتفاق نظر دارند و این اتفاق نظر قادر است وحدت لازم را در میان ملت‌های اسلامی پدید آورد.

صدقیان با اشاره به اینکه قضیه فلسطین از پتانسیل‌های لازم برای ایجاد وحدت در میان ملت‌های اسلامی برخوردار است خاطر نشان کرد: نظامی مانند جمهوری اسلامی ایران از آغاز پیدایش تا کنون یکپارچه خواستار محو رژیم صهیونیستی بوده است و اینک همه آحاد امت اسلامی بر دشمن بودن این رژیم جعلی تاکید کرده و همگان در آرزوی نابودی این غده سرطانی لحظه‌شماری می‌کنند.

وی محو رژیم صهیونیستی را خواسته حضرت امام خمینی (ره) خواند و تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به تبعیت از پیر و مراد خود بیش از سی سال است که مساله فلسطین را مرکز ثقل مشکلات خاورمیانه می‌داند و تمام توان و امکانات خویش را به کار گرفته است تا به رویارویی با رژیم صهیونیستی بپردازد.

رئیس مرکز عربی مطالعات ایران، رژیم صهیونیستی را سرنیزه استکبار جهانی برای ضربه زدن به پایه‌های امت اسلامی معرفی کرد و گفت: استکبار جهانی از آنجایی که امت اسلام را دشمن خود می‌شمارد تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از پیشرفت و ترقی جهان اسلام جلوگیری کند و برای این منظور راه مقابله با جهان اسلام و حمایت از رژیم صهیونیستی را سرلوحه کارهای خود قرار داده و همواره از این رژیم جعلی برای رسیدن به اهداف و نیات پلید خود بهره برده است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول