اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با فارس:

هدف روز قدس، آزادسازی کل سرزمین‌های فلسطینی است

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و روابط بین‌الملل گفت که روز جهانی قدس حاوی این پیام مهم است که هدف امت اسلامی، جهان عرب و گروه‌های مقاومت آزادسازی کل سرزمین فلسطین است.

هدف روز قدس، آزادسازی کل سرزمین‌های فلسطینی است

«سید امیر موسوی» مدیر مرکز مطالعات راهبردی و روابط بین‌الملل در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به این فرموده حضرت امام خمینی (ره) که رژیم صهیونیستی یک غده سرطانی است و باید از بین برود تصریح کرد: روز جهانی قدس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که متاسفانه برخی از کشورهای عربی، اسلامی و جهان استکبار تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند تا مسائل دیگری مانند فتنه‌انگیزی در سوریه را جایگزین سازند بلکه به این وسیله قضیه فلسطین به دست فراموشی سپرده شود.

وی با بیان اینکه کشور سوریه یکی از خارهای بزرگی است که در چشم رژیم صهیونیستی فرو رفته است اظهار داشت: سوریه در واقع یکی از محورهای مقاومت و ممانعت در برابر اقدامات تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی است؛ از این رو است که وعاظ سلاطین، مفتیان ناتو و طرفداران غرب و فتنه‌گری با القابی تحت عنوان جهاد بزرگ و جهاد اکبر تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به دنبال فتنه‌گری و ایجاد فتنه در منطقه اسلامی باشند و در این راستا از هیچ اقدامی برای هدف قرار دادن سوریه فروگذار نکرده‌اند.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و روابط بین‌الملل قرار گرفتن همه مسئولین و مقامات جمهوری اسلامی ایران در راستای آرمان مرکزی فلسطین را یکی از هدف‌گیری‌های اصلی روز جهانی قدس امسال خواند و تاکید کرد: جای بسی خرسندی است که جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام خمینی (ره)، قانون اساسی، ملت مبارز و مقاوم و بزرگوار ایران اسلامی، مقام معظم رهبری به عنوان رهبریت جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور منتخب همواره در این راستا گام برداشته و مساله قدس و بحث فلسطین را در راس همه امور بین‌المللی و نیز در راس امور اسلامی و انسانی خود قرار داده‌اند.

موسوی در ادامه به سفرهای اخیر جان کری، وزیر خارجه آمریکا به منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: در آستانه برگزاری روز جهانی قدس امسال آمریکا بار دیگر تمام تلاش خود را به کار بسته است تا فلسطینی‌ها را مجددا خام کرده و آنان را به سمت گفت‌وگو و سازش بکشاند.

وی با ابراز تاسف از وجود برخی چهره‌های سازشکار در فلسطین اشغالی و در منطقه تاکید کرد: در منطقه رژیم‌هایی وجود دارند که تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به دولت خودگردان فلسطین فشار وارد کرده و این دولت را به سمت سازش و مذاکره با رژیم صهیونیستی متمایل سازند.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و روابط بین‌الملل، هرگونه مذاکره با رژیم صهیونیستی را یک مذاکره ویترینی و بی‌ارزش توصیف کرد و اظهار امیدواری کرد: دولت خودگردان فلسطین با اتکا بر خداوند و قدرت لایزال الهی و نیز با حمایت ملت شریف فلسطین هوشیاری خود را حفظ کرده و اشتباه بزرگ تاریخی سازش با دشمن صهیونیستی را مجددا تکرار نکند.

موسوی با تاکید بر اینکه گفت‌وگوهای سازش هیچ ارزشی برای ملت فلسطین و آرمان‌های این ملت به دنبال نخواهد داشت خاطر نشان کرد: صهیونیست‌ها طبق روال گذشته مذاکرات سازش را آغاز می‌کنند اما همچنان به یهودی‌ سازی قدس، شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی و محاصره غزه ادامه می‌دهند.

وی ایست بازرسی‌های صهیونیستی متعدد موجود در کرانه غربی را بسیار ذلت‌بار خواند و گفت: برقراری این ایستگاه‌های ایست بازرسی در مناطق مختلف کرانه غربی از سوی دشمن صهیونیستی موجب شده است که همه فلسطینیان مقیم این منطقه و از جمله محمود عباس با شرایط ذلیلانه در سرزمین خود تردد کنند.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و روابط بین‌الملل، از تخریب منازل فلسطینی‌های مقیم بیت‌المقدس و همچنین ویران ساختن مزرعه‌های زیتون سرزمین فلسطین به عنوان اقدامات معمول رژیم صهیونیستی در این نقطه از جهان یاد کرد و افزود: همه این‌ها بیانگر آن است که تا کنون هیچ تحولی در خصوص عملیاتی شدن مذاکرات سازش از سوی رژیم صهیونیستی صورت نگرفته است؛ لذا از ملت مقاوم فلسطین انتظار می‌رود که این مسائل را مورد توجه جدی قرار داده و مجددا خود را به درون یک چاه یا چاله بزرگ‌تر نیفکنند.

موسوی در ادامه، تبدیل قضیه فلسطین به آرمان بزرگی برای ایجاد وحدت بین مسلمانان جهان را یکی از اهداف حضرت امام خمینی (ره) عنوان کرد و گفت: چنانچه این هدف امام راحل محقق شود می‌تواند نقشه فتنه‌گران و تفرقه‌افکنان را نقش بر آب سازد؛ از این روست که قدرت‌های استکباری تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند تا به ایفای نقش فتنه‌گری و تفرقه‌افکنی پرداخته و با ایجاد تفرقه بین مذاهب شیعه و سنی، بین مسلمانان و مسیحیان و همچنین بین عرب و عجم شرایط لازم برای آسایش و آرامش کامل رژیم صهیونیستی و دستیابی این رژیم جعلی به اهداف ننگین و شیطانی خود را فراهم سازند.

وی وحدت همه ادیان و مذاهب را تنها راه مبارزه با فتنه‌انگیزی‌های استکباری و صهیونیستی در منطقه خواند و تاکید کرد: لازم است علمای مسلمان اعم از اهل تسنن و اهل تشیع و نیز بزرگان ادیان یهودی و مسیحی دست در دست یکدیگر نهاده و شرایط لازم برای محاصره رژیم صهیونیستی را فراهم سازند و اجازه هرگونه فتنه‌گری در منطقه را از این رژیم جعلی سلب کنند.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و روابط بین‌الملل از یوسف القرضاوی به عنوان یکی از شخصیت‌های فتنه‌گر در میان مسلمانان نام برد و اظهار داشت: متاسفانه بعد از وقوع شرایط سوریه کشورهای استکباری بهترین بهانه را برای فتنه‌گری در بین مسلمانان یافته و در این راستا یوسف القرضاوی را ابزاری برای رسیدن به اهداف خود قرار داده‌اند.

موسوی، فتاوی یوسف القرضاوی را بسیار زننده، شیطانی و جهنمی توصیف کرد و اظهار داشت: این مفتی با فتواهایی که در راستای تفرقه‌افکنی میان مذاهب مختلف اسلامی صادر می‌کند طبق آیه شریفه "وَقِفُوهُمْ إِنَّهُمْ مَسْئُولُونَ" هم در این دنیا عاقبت خوبی نخواهد داشت و هم در آخرت باید پاسخگوی فتواهای خود باشد.

وی نقش علمای مسلمان اهل سنت و اهل تشیع در جهت ایجاد وحدت و تمرکز روی محور فلسطین و حتی آزادسازی این سرزمین را بسیار تعیین کننده ارزیابی کرد و گفت: علمای جهان اسلام لازم است اختلافات را کنار بگذارند و با اتحاد و یکپارچگی آسایش و آرامش را از صهیونیست‌ها سلب کنند؛ زیرا چنانچه این موج فتنه‌گری در بین مسلمانان رشد و نمو پیدا کند مقدمات لازم برای آسایش رژیم صهیونیستی بیش از پیش فراهم می‌شود.

مدیر مرکز مطالعات راهبردی و روابط بین‌الملل با تاکید بر اینکه وحدت و تفاهم کشورهای عربی و اسلامی نگرانی و اضطراب رژیم صهیونیستی را مضاعف خواهد کرد اظهار امیدواری کرد: ملت‌های عرب و مسلمان جهان بیش از پیش به وحدت اسلامی توجه کنند و برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس که متاسفانه به مباحث فتنه‌گری در عراق، لبنان و سوریه، مصر و سایر کشورهای اسلامی گرایش پیدا کرده‌اند اقدامات فتنه‌گرانه خود را متوقف سازند.

موسوی از ماه مبارک رمضان به عنوان یک ماه پربرکت در نزدیک کردن قلب‌های مسلمانان یاد کرد و اظهار داشت: در این راستا امیدواریم فتنه‌گران در این ماه عزیز به خود بیایند و عقاب‌هایی که در کاخ‌ها و پایتخت‌هایشان لانه کرده‌اند را کنار گذاشته و کبوترهای خود را بر آشتی و سازش با جهان اسلام عرضه سازند؛ زیرا جمهوری اسلامی ایران کبوتر خود را ارائه داده است و از سایر کشورهای اسلامی انتظار دارد که نسبت به عرضه کبوترهای خود اقدام کنند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول