اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده سابق پارلمان کویت در گفت‌وگو با فارس:

برخی اعراب از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند/ بحران در منطقه به سود آمریکا و متحدین آن است

نماینده سابق پارلمان کویت با اشاره به اینکه دشمن واقعی مسلمانان رژیم صهیونیستی است، تاکید کرد که مسلمانان به جای آنکه با دشمن توهمی با هم بجنگند باید با دشمن واقعی یعنی رژیم صهیونیستی بجنگند.

برخی اعراب از رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند/ بحران در منطقه به سود آمریکا و متحدین آن است

"ناصر صرخوه" نماینده سابق پارلمان کویت در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس با اشاره به روز جهانی قدس گفت: قدس شریف از جهات زیادی برای مسلمانان اهمیت دارد از جمله آنکه قدس قبله نخست مسلمانان بود اما  اکنون در اشغال اشغالگری وحشی و بی رحم است با وجود این امت مسلمان سرگرم چیزهایی غیر از قدس و فلسطین اشغال شده است. متاسفانه امت اسلامی قدس را به فراموشی سپرده بود و به مسائل حاشیه ای مشغول شده است و این امام خمینی بود که با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس،قدس شریف را به یاد همگان انداخت و آن را در اذهان مسلمانان زنده کرد.

صرخوه با تشبیه قدس به یک اسیر تصریح کرد:روز قدس روز قدس اسیر است زیرا این شهر در اسارت به سر می برد و مردمش نیز در اسارتند.فلسطینیان در سرزمین خود و در قدس تحت فشار های مختلف هستند و از حقوق خود نیز محرومند.روز قدس باعث می شود ما احساساتمان در مورد قدس برانگیخته شود و به یاد بیاوریم که ملت مظلوم فلسطین چه رنج هایی را متحمل می شود.

وی دشمن واقعی همه مسلمانان را رژیم صهیونیستی دانست و تصریح کرد: دشمن ما مسلمانان در مکانی دیگر است و ما متاسفانه داریم با دشمن توهمی می جنگیم ما با همدیگر می جنگیم.ما مسلمانان به جای آنکه با دشمن واقعی که همان رژیم اشغالگر صهیونیستی که سرزمین های اسلامی را غصب کرده  و فلسطینی ها را مورد ستم قرار می دهد، بجنگیم به جان هم افتاده ایم. ما باید با دشمن صهیونیستی بجنگیم که سرزمین های فلسطینی و قدس را به اشغال درآورده و همه گونه ستم در حق فلسطینی ها روا می دارد.

نماینده سابق پارلمان کویت قدس را متعلق به همه بشریت دانست و عنوان کرد: قدس فقط متعلق به فلسطینی ها نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان و حتی متعلق به همه بشریت است.بنابر این همه مسلمانان و انسان های آزاده باید در راستای آزادی این مکان مقدس از دست اشغالگران فعالیت کند.

صرخوه با بیان اینکه دشمنان امت اسلامی و منفعت طلبان در پی آن هستند که افکار عمومی مسلمانان از مساله اصلی شان یعنی قدس منحرف شود و به جای دیگری سوق داده شود، تاکید کرد: دست هایی هست که می خواهد افکار عمومی مسلمانان را از مساله اصلی شان که همان قدس است به مسائل دیگری و به جای دیگری منحرف کند اینها همان دشمان امت اسلامی و کسانی هستند که از این انحراف استفاده می برند.

 

وی افزود: همین کسانی که به دنبال سود خود هستند و با دشمن امت اسلامی در ارتباط هستند همان کسانی هستند که دست به  انحراف افکار عمومی و انحراف قطب نما از قدس به مسائل دیگر می زنند.اینها کسانی هستند که در رسانه ها نیز خود را نشان می دهند.امروز در میان عرب ها و مسلمانان کسانی هستند که بیش از خود صهیونیست ها و آن کسانی که این رژیم غاصب را پایه ریزی کردند،از رژیم صهیونیستی دفاع می کنند.

وی افزود: جالب آن است که ما از تاریخ عبرت نمی گیریم و برخی از ماها تصور می کنند که حامیان عرب رژیم صهیونیستی در اندیشه حمایت از قدس و سرزمین فلسطین هستند در صورتی که هرگز چنین نیست زیرا آنها هیچ خیری را برای امت اسلامی نمی خواهند و فقط در راستای منافع استکبار و رژیم صهیونیستی فعالیت می‌کنند.

صرخوه با بیان اینکه آمریکا و همپمیانانش دست به ایجاد بحران هایی در کشورهای عربی نظیر سوریه و مصر و دیگر کشورهای منطقه زده اند تا کاری کنند که مساله اصلی مسلمان یعنی فلسطین و قدس به فراموشی سپرده شود، گفت: آمریکا و همپیمانانش نه فقط بحران در کشورهای اسلامی و عربی بوجود می آورند تا مساله قدس و فلسطین به خاکستر فراموشی سپرده شود بلکه از این بحران حداکثر بهره برداری و استفاده را نیز می کند.

 

وی افزود: آمریکا و همپیمانانش به دنبال آن هستند که از آب گل آلود ماهی بگیرند و بحران در کشورهای عربی و اسلامی به سود آنهاست.با وجود این ما به وعده های الهی ایمان داریم که در آن وعده داده است که مستضعفان بر ظالمان غلبه پیدا  می کنند،اگر چه مستضعفان متحمل رنج ها و مشقت های زیادی می شوند ولی بالاخره غلبه و پیروزی با آنهاست.ما بر این باوریم که پیروزی از آنان مستضعفان می شود و این مساله بر خلاف نظر کسانی رخ می دهد که به این مساله باور ندارند و به مستضعفان ستم روا می دارند.

نماینده سابق پارلمان کویت در مورد هدف امام خمینی رحمه الله علیه از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس عنوان کرد:امام خمینی به دنبال بیداری و آگاهی دادن به امت اسلامی در مورد مساله فلسطین و قدس بود و به دنبال آن بود که مسلمانان نسبت به توطئه ها و طرح هایی که علیه آنها برنامه ریزی می شود آگاهی پیدا کنند و چشمشان به این توطئه ها و طرح ها باز شود.از سوی دیگر بسیاری از مسائل برای مسلمانان آشکار است اما آنها به آن بی توجهی می کنند،اینکه رژیم صهیونیستی رژیمی غاصب و دشمن همه مسلمانان است کاملا آشکار و روشن است.

 

این نماینده سابق کویت افزود: این رژیم همچنان به توسعه طلبی خود ادامه می دهد و سرزمین های فلسطینیان را بیشتر و بیشتر غصب می کند،شهرک های یهودی نشین جدیدتری ایجاد می‌کند این در حالی است که همه توافقنامه و قطعنامه های بین المللی به این رژیم در مورد این توسعه طلبی و غصب زمین های فلسطینیان هشدار داده است.اگر چه غربی ها اهل نفاق و دورویی هستند اما در هر صورت به این مساله اعتراف می کنند که رژیم صهیونیستی دارد سرزمین های فلسطینیان را غصب می کند و روی آنها شهرک های یهودی می سازد.

وی در پایان گفت که متاسفانه برخی از مسلمانان و عرب ها که داعیه ایمان و اسلام دارند هنوز دارند از رژیم صهیونیستی حمایت می کنند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول