اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

نماینده پارلمان عراق در گفت‌وگو با فارس:

هدف آمریکا از فتنه‌انگیزی در کشورهای اسلامی طولانی کردن عمر رژیم صهیونیستی است

یک نماینده پارلمان عراق با اشاره به روز جهانی قدس تاکید کرد که روز جهانی قدس تبدیل به یک برنامه‌ای جهانی و بین‌المللی شده است و این روز در سراسر جهان گرامی داشته می‌شود.

هدف آمریکا از فتنه‌انگیزی در کشورهای اسلامی طولانی کردن عمر رژیم صهیونیستی است

«عدنان السراج» نماینده پارلمان عراق و عضو ائتلاف دولت قانون در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری فارس، تحولات در کشورهای عربی نظیر مصر و بحران سوریه را تلاش آمریکا برای انحراف افکار عمومی از مساله اصلی یعنی فلسطین و قدس شریف دانست و تاکید کرد: آمریکا با بوجود آوردن و دامن زدن بحران در کشورهای عربی نظیر مصر و سوریه به دنبال آن است که افکار عمومی مسلمانان و عرب‌ها را از مساله اصلی یعنی مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین های فلسطینی و مساله اصلی آنها یعنی فلسطین و قدس شریف منحرف کند.

السراج با بیان اینکه آمریکا تلاش می کند با ایجاد فتنه های طایفه ای و مذهبی در کشورهای اسلامی و عربی عمر رژیم صهیونیستی را طولانی کند و این رژیم را در امان نگه دارد، گفت: آمریکا با آگاهی تمام و برنامه ریزی دقیق تلاش می کند که عمر رژیم صهیونیستی را بیشتر  کند و از این رژیم حمایت بیشتری بکند.آمریکا تلاش می کند از ناکامی گذشته خود در حمایت از رژیم صهیونیستی استفاده کند و این رژیم را از طریق ایجاد ناآرامی و ایجاد فتنه های مذهبی و طایفه ای در منطقه مصون نگه دارد.

وی افزود:همچنین آمریکا تلاش می کند که در کشورهایی که در همجواری رژیم صهیونیستی هستند و بویژه کشورهایی که از مقاومت حمایت می کند و با این رژیم در گذشته  مقابله کرده اند و هنوز مقابله می کنند ، فتنه و  ناآرامی به راه بیندازد.این کشورها مورد هجمه بی رحمانه‌ای توسط آمریکا و متحدانش قرار گرفته‌اند بویژه آنچه امروز در سوریه می بینیم و ریختن خون مردم سوریه و بازی با سرنوشت ملت سوریه توسط آمریکا و متحدانش در منطقه برای مصون نگه داشتن رژیم صهیونیستی است.آمریکا علاوه بر آن در دیگر کشورهای منطقه ناآرامی و خشونت را دامن می زند آنچه در عراق یا مصر یا لبنان رخ می دهد بخشی از سیاست آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی است.

نماینده پارلمان عراق هدف آمریکا از ایجاد اختلاف و درگیری در کشورهای مخالف رژیم صهیونیستی را تامین امنیت و آرامش این رژیم دانست و تاکید کرد: آمریکا تلاش می‌کند که کشورهای مخالف با رژیم صهیونیستی را تضعیف کند و کاری می‌کند که هم این کشورها با همدیگر اختلاف داشته و درگیر باشند و هم مردم در این کشورها با هم درگیر شوند و همدیگر را بکشند تا بتواند آنها را به خود سرگرم کرده و عقب مانده نگه دارد و امنیت و آرامش و رفاه برای صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی تامین شود.

السراج با بیان اینکه امام خمینی رحمه‌ الله هدفش از نامگذاری آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان به روز جهانی قدس اتحاد و بیداری امت اسلامی است،  گفت: امام خمینی از جمله نخستین کسانی بود که دعوت به وحدت و بیداری اسلامی کرد.امام خمینی در دوره ای بسیار حساس و زمانی مساله فلسطین و روز قدس را مطرح کرد که همه مدعیان حمایت از وحدت و  فلسطین و ملت های عرب سکوت کرده بودند.امام رحمه الله علیه نسبت به طرح های رژیم صهیونیستی و گرفتار شدن کشورهای عربی در دام طرح های این رژیم نیز هشدار داد.

وی عنوان کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ایران اقدامات زیادی انجام داده و هنوز نیز انجام می دهند فقط به یک دلیل و آن هم اینکه امام خمینی ایران و کشورهای اسلامی و ملت های مسلمان را به مسئولیت های واقعی و سرنوشت ساز خود آگاه و واقف کرد.مسوولیت هایی که بر پایه ایمان،تقوا و عمل صالح و دیدگاه سیاسی درست قرار دارد.

السراج در ادامه با اشاره به بیداری ملت های عربی توسط امام خمینی و آگاه کردن آنها در مورد فتنه هایی که در معرض آن هستند، تصریح کرد: امام خمینی ملت های عربی  و اسلامی را پیش از آنکه در معرض خطر فتنه ها قرار گیرند، بیدار و آنها را نسبت به این خطر آگاه کرد.امام در روز جهانی قدس خطری که از جانب رژیم صهیونیستی متوجه کشورهای اسلامی و عربی است را تشخیص داد و این رژیم را غده سرطانی معرفی کرد غده ای که اگر بزرگ شود کشورهای اسلامی را از بین می برد و این همان چیزی است که اکنون دارد رخ می دهد.

عضو ائتلاف قانون در پارلمان عراق روز جهانی قدس را برنامه ای جهانی و بین المللی معرفی و تاکید کرد: من بر این باورم که روز جهانی قدس از روزهای بزرگ است که ایران و همه کشورهای اسلامی که حامی واقعیت سیاسی و اجتماعی و حامی حقوق ملت ها هستند، آن را بزرگ می دارند. این روز وحدت صادقانه در برابر طرح های رژیم صهیونیستی به شمار می رود. روز قدس به برنامه ای جهانی و بین المللی تبدیل شده است به طور مثال در عراق روز جهانی قدس تا چندین سال پیش فقط در یک مکان برگزار می شد اما اکنون این روز در صدها منطقه بزرگ و شهر گرامی داشته می شود. در عراق تظاهرات و مراسم و همایش هایی در این روز برگزار می شود.

وی در پایان گفت: اکنون روز قدس تبدیل به یک ایده جهانی شده و  در همه جای جهان بزرگ داشته می شود زیرا همه احساس می کنند که شعار روز قدس شعاری نیست که بشود چشم را بر آن بست  بلکه شعاری است که باعث می شود مردم نسبت به خطراتی که آنها را تهدید می کند چشم باز کنند. روز جهانی قدس فقط اختصاص به ایران ندارد بلکه اختصاص به همه جهان و انسان هایی دارد که به آزادی و حقوق ملت ها باور دارند و بی تردید امسال پررنگ از سال های گذشته در جهان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول