اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نمازی:

دفاع از «فلسطین» از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفته است

نماینده ولی‌فقیه در کاشان گفت: دشمنان اسلام چه بخواهند و چه نخواهند دفاع و حمایت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین امروز از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و حتی کشورهای اسلامی فراتر رفته است.

دفاع از «فلسطین» از مرزهای جمهوری اسلامی فراتر رفته است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی امشب در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز که به دلیل جو حاکم بر شرایط جهانی و بین‌المللی، شرایط سفر به فلسطین برای دفاع مسلحانه از مردم فلسطین مساعد نیست، تمامی افرادی که از نعمت سلامتی برخوردار هستند و عذری ندارند باید در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت داشته و در این روز هیچ کس نباید در خانه بماند.

وی افزود: تنها اقدامی ‌که ملت‌های مسلمان برای دفاع از مردم فلسطین می‌توانند در چنین برهه‌ای از زمان انجام دهند، اختصاص حداقل دو ساعت از وقت خود برای حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس است تا از این موقعیت برای اعلام برائت از رژیم صهیونیستی به خوبی استفاده شود.

عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال را به دلیل شرایط حاکم بر منطقه و کشورهای اسلامی به ویژه اوضاع نابسامان کشور مصر بسیار حساس خواند و تصریح کرد: دامن زدن به آتش اختلافات در کشور مقتدر، قوی و کهن اسلامی مصر و برکناری دولت قانونی مرسی توسط کودتاچیان تنها برای ایجاد گروه موافق و مخالف و همچنین با هدف رویارویی، جنگ و خون‌ریزی مسلمانان این کشور و در جهت تضعیف ملت مقتدر و مسلمان مصر توسط آمریکا و صهیونیست جهانی، برای حاشیه بردن مسئله مهم فلسطین طراحی شده است.

نمازی یادآور شد: امروز شرایطی ‌که برای کشورهای اسلامی مصر، عراق، بحرین، پاکستان و سایر کشورهای اسلامی به وجود آمده است حضور مسلمانان را در روز جهانی قدس با اهمیت‌تر و متمایزتر از سال‌های گذشته کرده است.

امام جمعه کاشان همچنین اقدام اتحادیه اروپا برای قراردادن شاخه نظامی ‌حزب‌الله لبنان در لیست تروریست‌ها را محکوم و آن را اقدامی بی‌شرمانه خواند و عنوان کرد: اتحادیه اروپا که در هیچ جا، بروز و ظهوری نداشته و هیچ اقدام مثبتی برای ملت‌های جهان انجام نداده با قراردادن شاخه نظامی حزب‌الله لبنان در لیست تروریست‌ها خواسته به زعم خود هنرش را نشان دهد.

نمازی ادامه داد: تمامی این وقایع و اتفاقات جهان اسلام، وظیفه ما را دو چندان کرده است تا در روز قدس امسال، ملت مسلمان ایران به همراه دیگر مسلمانان و همچنین ملت‌های آزادی‌خواه جهان حضور همه جانبه‌ای در راهپیمایی روز جهانی قدس داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان خاطرنشان کرد: عقل، قوانین بین‌المللی و بالاتر از آن حکم شرعی اسلامی‌ حکم می‌کند اگر ملتی در معرض ظلم، ستم و هجوم دشمن قرار گرفت بر همگان واجب است تا از مظلوم دفاع کنند.

نمازی تأکید کرد: دشمنان اسلام چه بخواهند و چه نخواهند دفاع و حمایت از مردم مظلوم و مسلمان فلسطین امروز از مرزهای جغرافیایی جمهوری اسلامی ایران و حتی کشورهای اسلامی فراتر رفته است.

وی با بیان اینکه مسئله فلسطین به یک امر جهانی و بین‌المللی تبدیل شده است متذکر شد: اکنون علاوه بر حضور مردم ایران و کشورهای اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس، ملل غیرمسلمان و آزاده سراسر دنیا نیز روز جهانی قدس برای دفاع و حمایت از مردم مظلوم فلسطین به خیابان‌ها می‌آیند.

انتهای پیام/2406/ذ40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول