اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بجنورد:

نماز عید فطر دشمن‌شکن است/ ضرورت برگزاری نماز در فضا‌ی رو‌ باز

امام جمعه بجنورد از عید فطر به عنوان بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان یاد کرد و گفت: نماز عید فطر دشمن شکن بوده و عظمت اسلام را نشان می‌دهد، از این رو باید آن را قدر بدانیم.

نماز عید فطر دشمن‌شکن است/ ضرورت برگزاری نماز در فضا‌ی رو‌ باز

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد،‌ حجت‌الاسلام ابوالقاسم یعقوبی بعد از ظهر امروز در نشست ستاد برگزاری مراسم عید سعید فطر خراسان شمالی اظهار کرد: عید فطر در ردیف عید غدیر قرار دارد و روز حاکمیت رهبری دینی است و روزی بوده که مردم با فرامین ولی امر مسلمین نماز عید را به جا می‌آورند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی روز عید فطر همه ساله باشکوه‌تر برگزار می‌شود، افزود: رهبری شخصاً در این روز امامت نماز را در تهران بر عهده داشته و این نشان از عظمت و شکوه نظام اسلامی است.

حجت‌الاسلام یعقوبی تصریح کرد: این روز از اعیاد بزرگ اسلامی بوده زیرا زمانی که انسان به سمت نماز عید فطر می‌رود، خداوند ملائکه را شاهد می‌گیرد که همه این‌ها را مورد آمرزش قرار می‌دهد.

وی بر برگزاری هر چه باشکوه‌تر آیین معنوی عید فطر در خراسان شمالی تاکید کرد و گفت: باید با برنامه ریزی برگزاری نماز عید فطر بر شکوه و عظمت این آیین معنوی افزود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی برگزاری نماز عید فطر در فضای رو باز را برشمرد و افزود: مستحب است تا نماز عید فطر در فضای رو باز برگزار شود از این رو اگر امکانات و شرایط برای این منظور فراهم شود،‌ مطلوب خواهد بود.

به گزارش فارس، چهار محل برای برگزاری نماز عید فطر از جمله مقابل معصوم‌زاده، میدان بازرگانی، استادیوم تختی و مصلی بجنورد از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی پیشنهاد شده است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی هم در این نشست آماده کردن یکی از معابر شهر و شستشو برای برگزاری نماز عید فطر در مرکز استان را ضروری عنوان کرد.

سیف‌الله مطلبی با بیان اینکه زمان حضور مردم در نماز عید فطر در بجنورد از طریق رسانه‌ها اطلاع رسانی شود، گفت: باید فضاهای جمع آوری زکات فطره نیز در این راستا ساماندهی شود.

وی افزود: همه دستگاه‌ها باید برای برگزاری هر چه بهتر این آیین معنوی مشارکت و تلاش کنند.

فرماندار بجنورد هم با اشاره به اینکه برای برگزاری نماز این روز ترجیحاً باید 2 نقطه به عنوان فضای رو باز متمرکز شود، گفت: مقابل معصوم‌زاده و همچنین میدان قائم (بازرگانی) از جمله این مکان‌ها است.

سیدمحمد پاکمهر با اشاره به اینکه در این فضاها مشکل ترافیک به خاطر باز بودن فضا کمتر خواهد بود، اظهار کرد: بجا آوردن نماز در فضای رو باز به خاطر ثواب آن مستحب است، از این رو باید برای نخستین بار نماز عید فطر در این فضاها برگزار شود.

وی گفت: باید به گونه‌ای در این زمینه برنامه ریزی شود تا در سنوات آتی نیز در مکان پیش بینی شده امسال برگزار شود، از این رو در صورت انتخاب فضای مقابل معصوم‌زاده بجنورد شهرداری و میراث فرهنگی برای آماده کردن آن به عنوان عیدگاه اقدام کنند.

پاکمهر تصریح کرد: افزون بر این چند سال پی در پی نماز ظهر عاشورا در این مکان با حضور پرشور مردم برگزار شده است.

وی در عین حال بر تأمین نظر مالکان این اراضی برای برگزاری این آیین تاکید کرد و گفت: بخشی از این فضا متعلق به مردم بوده که باید نظر آنان نیز به منظور عاری بودن از هرگونه اشکال شرعی تأمین شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز در این نشست با اشاره به اینکه فضاهای رو باز برای برگزاری نماز عید فطر مورد بازدید قرار گرفته است، گفت: البته باید برخی امکانات در این فضاها مثل اماکنی برای گرفتن وضو مهیا شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی سالاری اظهار کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان شمالی آمادگی‌های لازم را به منظور تأمین صوت و جایگاه برگزاری این آیین شکوهمند دارد.

انتهای پیام/63002/ش40/مر3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول