اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب ‌رئیس مجلس مطرح کرد

تغییر موضع استکبار نسبت به ملت ایران‌/ روز قدس نیز نماد استقامت است

نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر امروز غرب می‌توانست با نمایندگان مستقیم خود مانند انگلیس حکومت کند؛ قطعا این کار را می‌کرد ولی عقب‌نشینی و مطرح کردن استکبار نو؛ به این معناست که دنیا دیگر ظرفیت یک انگلیسی را ندارد.

تغییر موضع استکبار نسبت به ملت ایران‌/ روز قدس نیز نماد استقامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد ظهر امروز در سومین یادواره شهدای قرآنی نیروهای مسلح استان قزوین، گرامیداشت شهدای قرآنی را کار ارزشمندی دانست و اظهار کرد: نام و یاد شهدای قرآنی، فرزندان برومندی که در دوران دفاع مقدس خدمات ارزشمندی را به این ملت ارائه کرده‌اند؛ همیشه جاویدان خواهد ماند.

وی با اشاره به آیات قرائت شده در این محفل قرآنی گفت: قرآن کریم دارای پیام‌هایی برای صابران است، که در دنیا هیچ پیروزی بدون صبر و مقاومت شکل نمی‌گیرد.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: صبر و ظفر هر دو دوستان قدیمی هستند و صبر زمانی معنا می‌گیرد که آدمی با سختی و تهدیدها رو‌به‌رو است.

امام جمعه موقت قزوین با بیان اینکه خواب بی‌دغدغه و تهدید نیازی به صبر ندارد عنوان کرد: در میدان نبرد حق علیه باطل است که باید خواب را بر خود حرام دانست و رزمندگان و شهدای انقلاب اسلامی همواره تمام سختی‌ها را به جان خریدند.

وی افزود: برای رسیدن به هدفی والا، در برابر خوابی که نیاز شدید جسمانی است باید صبر پیشه کرد.

ابوترابی‌فرد به رزمندگان دفاع مقدس اشاره کرد و اذعان داشت: استقامت در برابر سختی‌ها روح آدمی را جلا می‌بخشد که معنا پیدا می‌کند و کم نبودند دلاورمردانی که در راه دفاع از غیرت و ناموس ملت خواب را به دیدگانشان حرام کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیه شریفه «ان مع العسر یسرا» تصریح کرد: ملت ایران سه دهه در برابر استکبار جهانی صبر کرده است.

وی با اشاره به تغییر موضع استکبار نسبت به ملت ایران افزود: دنیای غرب امروز در صدد نفوذ در ایران است تا بتواند با رخنه در داخل کشور امنیت پایدار ایران را به خطر اندازد.

وی یادآور شد: اگر امروز غرب می‌توانست با نمایندگان مستقیم خود مانند انگلیس حکومت کند؛ قطعا این کار را می‌کرد ولی عقب‌نشینی و مطرح کردن استکبار نو؛ به این معناست که دنیا دیگر ظرفیت یک انگلیسی را ندارد.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: صبر به تنهایی خود لذت بخش بوده و مراد از «عسر» که سختی است در حالی که «یسر» به معنای دو شیرینی است؛ یکی در دنیا و دیگری رستگاری در آخرت.

ابوترابی‌فرد به صبر و ایستادگی در برابر مطالبه نفس، شهوات و تهدیدها اشاره کرد و گفت: طبق دستور قرآن باید صبر را بشناسیم و در کنار حق ثابت قدم باشیم.

وی صبر را دستوری تحلیلی خواند و بیان کرد: آحاد اهل ایمان باید از صابرین باشند، زیرا صبر است که ضعف دشمن را نمایان می‌کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه صابران باید در کنار هم و در مقابل دشمن صبر و ایستادگی کنند توضیح داد: در واقع صبر و ایستادگی در مقابل دشمنان همواره سبب بروز وحدت می‌شود.

وی تجربه حضور در میدان هشت سال دفاع مقدس را از امتیازهای امروز نیروهای مسلح دانست و تأکید کرد: میدان جنگ تحمیلی صحنه تربیت و تزکیه نفس بود و همواره رزمندگان دفاع مقدس در حال مبارزه با دشمنان خارجی امیال نفسانی بودند.

ابوترابی‌فرد با اشاره به شکل‌گیری رژیم صهیونیستی گفت: امروز بیش از نیم قرن است که در قلب جهان اسلام رژیم خودکامه صهیونیستی متکی بر استکبار جعل شده و با تمام توان در حال کینه توزی با ملت آزاده فلسطین است.

وی بهترین نماد ایستادگی ملت‌های مسلمان را غزه خواند و تصریح کرد: غزه جلوه‌ای از دفاع ملت مقدس ایران است و آیا کسی تردید دارد که اگر رهبری جمهوری اسلامی ایران نبود غزه به وجود نمی‌آمد.

این مسئول اذعان داشت: ملت ایران با لطف خداوند و با الهام از قرآن در مقابل استکبار ایستادگی می‌کند و روز قدس نیز نماد دیگری از این استقامت است.

ابوترابی‌فرد خاطرنشان کرد: اگر امروز اسلام رو به سوی شکل گیری وحدت حرکت می‌کند به سبب رهبری صالح است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به رهبری نیروهای مسلح اذعان داشت: در تاریخ 2500 ساله نیروهای مسلح ایران تحت فرماندهی رهبر بوده‌اند که امام علی (ع) نیز به مالک اشتر فرمودند: مراقب باش که علی بالای سر توست و علی تحت ولایت خداست.

وی اضافه کرد: تمام دغدغه فرماندهی کل نیروهای مسلح کشورمان این است که فرماندهی الهی را گسترش دهد و نیروهای مسلح در این کشور، نیروهای الهی هستند.

ابوترابی‌فرد در پایان افزود: با توجه به سنوات گذشته و با عنایت خداوند متعال و رهبری عالی قدر مقام معظم رهبری، ملت و کشور ایران امروز در جایگاهی مناسب قرار دارد به طوری که شاهد بالاترین سطح وحدت ملی در اوضاع کشور هستیم.

انتهای پیام/77008/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول