اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

89 نفر در تصادفات موتورسیکلت در قم مجروح شدند

تکرار آهنگ غم‌انگیز سواری بر ارابه مرگ

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به آمار بالای تصادف موتورسیکلت در قم گفت: 64 مورد تصادف موتورسیکلت با 89 مجروح بالاترین آماری بود که روز گذشته در اورژانس قم به ثبت رسید.

تکرار آهنگ غم‌انگیز سواری بر ارابه مرگ

مهدی فراهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم، با تبیین حوادث 72 ساعت گذشته گفت: در این مدت حوادثی مانند واژگونی وانت، واژگونی پژو، تصادف موتور و سواری، واژگونی سواری، سقوط از موتورسیکلت و تصادف زنجیره‌ای چند خودرو به وقوع پیوست.

وی با تشریح این حوادث بیان داشت: در نخستین ساعات بامداد یک‌شنبه یک دستگاه وانت پیکان واژگون شد که بر اثر این حادثه راننده وانت در دم جان باخت.

*جوانی بر اثر واژگونی پژو قطع عضو شد

معاون مرکز مدیریت حوادث وفوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: بر اثر واژگونی پژو در اتوبان قم – تهران شش نفر به شدت مصدوم شدند که یکی از حادثه دیدگان که جوانی 20 ساله بود به دلیل شدت جراحات دچار قطع عضو شد.

وی به وقوع حادثه‌ای غیر ترافیکی در بامداد دوشنبه اشاره و ابراز داشت: ساعت 50 دقیقه بامداد در بلوار شاهد غربی بر اثر ریزش آوار یک نفر مجروح شد که با انجام عملیات درمانی به مرکز درمانی انتقال یافت.

فراهانی همچنین حادثه سقوط از موتورسیکلت را مورد توجه قرار داد و گفت: این حادثه که در بلوار 15 خرداد رخ داد مجروح شدن دو راکب موتورسیکلت را در پی داشت.

وی افزود: وضعیت یکی از دو راکب موتور به دلیل ضربه‌ای که در این حادثه به سرش وارد شد بسیار وخیم گزارش شده است.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با تاکید براینکه حوادث ارابه مرگ در قم به صورت مستمر در حال تکرار است گفت: ظهر روز دوشنبه در بلوار محتشم کاشانی سه نفر از موتورسیکلت سقوط کردند که پس از ارائه عملیات درمانی از سوی پرسنل اورژانس به مراکز درمانی اعزام شدند.

وی همچنین از تصادف در تقاطع گلزار شهدا خبر داد و گفت: در این حادثه یک دستگاه موتورسیکلت با سواری برخورد کرد که سه مصدوم حادثه با آمبولانس به مراکز درمانی انتقال یافتند.

فراهانی به حوادث بعد از ظهر روز گذشته اشاره کرد و ابراز داشت: در کیلومترهای مختلف اتوبان قم – تهران چندین تصادف به وقوع پیوست که این حوادث 23 مجروح برجای گذاشت که فقط چهار نفر از این تعداد به صورت سرپایی مداوا شده و مابقی به مراکز درمانی سطح شهر منتقل شدند.

وی از تصادف دو دستگاه وانت با سه مجروح در اتوبان قم - تهران خبر داد و گفت: این حادثه سه مجروح به دنبال داشت که به مراکز درمانی انتقال یافتند.

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم همچنین از واژگونی یک دستگاه پراید در محور پردیسان – کهک خبر داد و ابراز داشت: دراین حادثه یک خانم 22 ساله به شدت مصدوم شد که با عملیات احیا به مرکز درمانی منتقل شد.

وی به حادثه واژگونی سواری در جاده اراک اشاره کرد و ابراز داشت: در این حادثه دو نفر به شدت مجروح شدند که برای درمان قطعی توسط نیروهای امدادی اورژانس 115 به بیمارستان انتقال یافتند.

فراهانی وقوع حادثه دیگری در جاده قم - تهران را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: بر اثر واژگونی یک دستگاه سواری دو نفر مجروح شدند که وضعیت جسمانی آنان بسیار وخیم گزارش شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: بالاترین آمار تصادفات موتور سواران مربوط به روز گذشته بود که در این روز 64 مورد تصادف موتورسیکلت با 89 مجروح در اورژانس قم به ثبت رسید که از این تعداد 51 مورد بستری شده و 38 مورد به صورت سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام/78005/ط40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول