اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری:

میزان چرای دام مازاد در مراتع چهارمحال و بختیاری 3.5 برابر میانگین کشوری است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری گفت: میزان چرای دام مازاد در مراتع استان 3.5 برابر بیشتر از میانگین کشوری است.

میزان چرای دام مازاد در مراتع چهارمحال و بختیاری 3.5 برابر میانگین کشوری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خسرو عبداللهی ظهر امروز در نشست مشترک با مدیرکل حفاظت محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: استان افزون بر یک میلیون و 400 هکتار عرصه ملی جنگل و مرتع دارد.

وی افزود: چهارمحال و بختیاری با توجه به موقعیت جغرافیایی و خصوصیات اقلیمی و اکولوژیکی در یک منطقه ویژه واقع شده است که این موضوع اهمیت حفاظت از عرصه‌های ملی را دوچندان می‌کند.

عبداللهی با بیان اینکه در منطقه فلور افزون بر یک‌هزار و 300 گونه گیاهی شناسایی شده است، گفت: در این منطقه 30 گونه بومی استان شناسایی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در استان 3.5 برابر میانگین کشور دام مازاد از مراتع استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: به نسبت جمعیت، استان چهارمحال و بختیاری بزرگ‌ترین جمعیت کوچ‌رو کشور را در اختیار دارد که معیشت آنان وابسته به گله‌داری بوده و طبیعتاً حیات دام نیز به مرتع وابسته است.

وی با اشاره به مفاد تفاهم‌نامه مشترک با محیط زیست استان گفت: این تفاهم‌نامه در شش بخش حقوقی، آموزشی، حفاظت، محیط طبیعی، محیط انسانی و روابط عمومی تنظیم شده است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: مقرر شد در بخش آموزش با استفاده از توان تخصصی، فنی و کارشناسی دو دستگاه، در راستای آموزش محیط‌بانان، دامداران، کارشناسان محلی و مسئولان آموزش‌های لازم ارائه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست و مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری تفاهم‌نامه همکاری مشترک در راستای حفاظت و صیانت از منابع باارزش خدادادی امضا کردند.

انتهای پیام/68006/ز30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول