اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل:

«لارو درمانی» بهترین روش درمان زخم‌های دیابتی است

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: لارو درمانی بهترین روش برای کم‌کردن عوارض زخم و هرینه ناشی از درمان عفونت‌های دیابتی است.

«لارو درمانی» بهترین روش درمان زخم‌های دیابتی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سید علی سفیدگر بعد از ظهر امروز در کارگروه جلوگیری از بیمارهای دیابتی دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: با توجه به افزایش رو به رشد بیماری دیابت در جهان و زخم‌های ناشی از دیابت همچنین زخم بستر نیاز شدید به لارو درمانی‌تراشی احساس می‌شود.

وی افزود: در زخم دیابت و زخم بستر سلول‌های مرده و فاسد شده روی زخم را می‌پوشاند و سبب ماندگاری و عفونت می‌شود.

 سفیدگر با اشاره به اینکه لارو درمانی بهترین روش برای کم‌کردن عوارض زخم‌ها و هزینه ناشی از درمان عفونت‌های دیابتی است، تصریح کرد: در این روش نوعی مگس گوشت خوار استریل که توسط  پزشک جراح لارو یا مگس در ناحیه زخم مستقر می‌شود و شروع به خوردن و بلعیدن ضایعات زخم می‌کند که ترشحات ناشی از این حشرات و حتی مواد دفع آن نیز برای درمان زخم است.

 وی با اشاره به مزایای لارو درمانی از قبیل خوردن ضایعات زخم، باقی گذاشتن و سالم نگه داشتن بافت‌های زنده و سالم زیر خم و عدم استفاده از تیغ جراحی افزود: در روش جراحی بافت‌ها و نسوج سالم زیر و اطراف زخم برداشته می‌شود.

 سفیدگر به استفاده از این نوع درمان توسط سرخ‌پوستان مایایی اشاره و تصریح کرد: سرخ‌پوستان مایایی و برخی قبایل اسپانیایی نیز از کرم‌ها برای درمان زخم‌ها استفاده می‌کردند به اینگونه که سرخ پوستان مایایی از خون آفتاب خورده گاو، پوششی روی زخم درست می‌کردند و بعد از چند روز که لارو ظاهر می‌شد باعث خورده شدن و بلعیده‌شدن ضایعات زخم و در نتیجه بهبودی زخم‌ها می‌شد.

 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بابل با تاکید بر کم هزینه‌بودن روش لارو درمانی افزود: میانگین قیمت‌های جهانی بسته‌های 100تا 200 تایی لارو 125 دلار و بسته‌های 200 تا400 تایی آن 175 دلار است.

انتهای پیام/86009/ک20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول