اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برای ترغیب ارتش مصر به برگزاری انتخابات

اوباما ۲ سناتور را هفته آینده به مصر اعزام می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا در صدد است دو سناتور جمهوری‌خواه کشور خود را هفته آینده عازم مصر کرده تا ارتش این کشور آفریقایی را برای برگزاری انتخابات جدید ترغیب کند.

اوباما ۲ سناتور را هفته آینده به مصر اعزام می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مصر از زمان خلع «محمد مرسی» با کودتای نظامی در 3 ژوئیه (12 تیرماه)، شاهد تظاهرات مرگبار بوده است و همین کودتای نظامی می‌تواند مصر را از دریافت کمک سالانه نظامی و اقتصادی آمریکا محروم کند.

«لیندسی گراهام»، سناتور جمهور‌ی‌خواه آمریکا، گفت: رئیس‌جمهور آمریکا از سناتور «جان مک‌کین» و من خواسته تا هفته آینده به مصر سفر کنیم، بنابراین ما تلاش می‌کنیم تا راهی را برای رسیدن به آنجا پیدا کنیم.

این سناتور آمریکایی ادامه داد که در صدد هستند به مصر سفر کنند تا این پیام را القا کنند که مصر باید به کنترل غیرنظامیان درآید و ارتش باید به کشور مصر اجازه دهد تا انتخابات جدیدی برگزار شود و در جهت یک رویکرد دموکراتیک و جامع حرکت کند.

مک کین جزئیات کمتری درباره سفرشان به مصر منتشر کرد اما گفت که به همراه گراهام تلاش می‌کنند به فرایند آشتی در مصر کمک کنند.

مک کین ادامه داد: مصر به وضوح در آشفتگی قرار دارد. ما خواستار اعتبار تمامی گروه‌ها در مصر هستیم، ما می‌خواهیم تمامی احزاب متفاوت در مصر حضور داشته باشند.

کاخ سفید حاضر نشد درباره این سفر احتمالی سناتورهای آمریکایی به مصر اظهار نظر کند.

گراهام ادامه داد: احتمال خطر زیاد است، اگر مصر نابود شود و اسرائیل با رژیم‌های بسیار افراطی محصور شود، ما از اینکه تمامی اقدامات لازم را برای بازگرداندن مصر به مسیر اصلی بعنوان یک جامعه با ثبات انجام ندادیم، پشیمان می‌شویم.

وی تصریح کرد که ایده سفر احتمالی ما به مصر در صورت وخیم شدن اوضاع این کشور برای اولین بار در نشست 17 ژوئیه (26 تیرماه) کاخ سفید مورد بحث قرار گرفت که در آن نشست مک کین و گراهام، مباحثات امنیت ملی گسترده‌ای را با اوباما، «جوزف بایدن» معاون اوباما و «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی آمریکا صورت دادند.

گراهام تأکید کرد که هدف این سفر رساندن این پیام است که زندانی کردن مخالفان، بسیار شبیه یک کودتا است.

هفته گذشته، دولت اوباما به قانونگذاران اعلام کرد که سرنگونی دولت مصر را یک کودتا اعلام نمی‌کند زیرا به کار بردن لفظ کودتا طبق قوانین آمریکا به تعلیق خودکار برنامه کمک آمریکا به مصر منجر می‌شود.

آمریکا نگران است که متوقف کردن کمک نظامی و اقتصادی به مصر به برنامه‌ تأمین امنیت مرزی اسرائیل لطمه وارد آورد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول