اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

ادارات گلستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی آماده‎ باشند

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: با توجه به احتمال بروز سیل در مرداد ماه و شهریورماه سال‌جاری، تمامی دستگاه‎های اجرایی استان برای مقابله با حوادث احتمالی آماده‌باش باشند.

ادارات گلستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی آماده‎ باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی ظهر امروز در جمع اعضای کشیک مدیریت بحران استان گلستان در محل این اداره کل اظهار داشت: این موضوع طی نامه‌ای به اطلاع تمامی دستگاه‎های استان به ویژه دستگاه‌های عملیاتی رسیده و در شورای هماهنگی مدیریت بحران استان نیز به عنوان یک مصوبه بر آن تاکید شده است.

مردادماه یادآور حوادث تلخ سیل در گلستان است

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مردادماه یادآور خاطرات تلخ استان طی سال‎های گذشته است که وقوع سیلاب‌های متعدد لطمات مالی و جانی بسیاری به شهروندان گلستانی وارد کرده است.

سمیعی ادامه داد: با هوشیاری و تعامل دستگاه‎های اجرایی استان و مردم می‌توان از بروز خسارات سنگین ناشی از سیلاب‌های احتمالی به تاسیسات زیربنایی و اماکن مسکونی جلوگیری کرد یا از تاثیرات مخرب آن کاست.

لایروبی رودخانه‌های داخل شهر در دستور کار دستگاه‎های عملیاتی باشد

وی متذکر شد: دستگاه‎های اجرایی عملیاتی در شرایط کنونی می‌توانند، لایروبی رودخانه‌های داخل شهر و پاکسازی پل‎های در مسیر سیل‎های احتمالی را در دستور کار قرار دهند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان، بر توجه مردم به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های صادره از سوی هواشناسی استان و کشور تاکید کرد و افزود: بی‌توجهی به این اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌ها ممکن است نتایج دردناکی در پی داشته باشد.

بی‌توجهی به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی نتایج تلخی به همراه خواهد داشت

سمیعی یادآور شد: متاسفانه تجربه نشان داده، برخی از افراد در سال‌های گذشته بر اثر بی‎توجهی به اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های ارسالی و عدم رعایت نکات ایمنی جان خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: از شهروندان گلستانی و مسافران استان درخواست می‎شود، در این ایام به ویژه در زمان‌های ابری از نشستن در حریم رودخانه‌ها شدیداً خودداری کنند.

هوای گلستان هم‌اکنون ابری است

هم‌اکنون هوای گلستان در اکثر نقاط ابری و در برخی مناطق باران پراکنده وجود دارد، طبق اعلام هواشناسی استان دمای هوای استان بین 26 تا 34 درجه سانتیگراد متغیر است و وضعیت جوی استان نیز تا اواخر هفته ابری و نیمه ابری خواهد بود.

استان گلستان با جمعیتی حدود یک میلیون و 800 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد و به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، این استان هرساله شاهد حوادث و بلایای متعدد طبیعی است.

انتهای پیام/83002/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول