اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

لیونی: مذاکره با عریقات در فضای خوبی برگزار شد

رئیس تیم مذاکراتی اسرائیل با تشکیلات خودگردان فلسطین فضای اولین نشست دور جدید مذاکرات سازش زیر نظر آمریکا در واشنگتن را خوب توصیف کرد.

لیونی: مذاکره با عریقات در فضای خوبی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، لیونی رئیس تیم مذاکره کننده اسرائیل با تیم مذاکره کننده تشکیلات خودگردان گفت که نشست صبح امروز سه شنبه دو طرف در واشنگتن از فضای خوبی برخوردار بود.

رادیوی اسرائیل گفت: لیونی با صائب عریقات رئیس تیم مذاکره کننده تشکیلات خودگردان توافق کرد که تفاهم‌های بدست آمده با وی فاش و رسانه‌ای نشود.

لیونی افزود: بالابردن دست‌ها به نشانه تسلیم برای اسرائیل گزینه محسوب نمی‌شود. جایگاه اسرائیل در سطح بین‌المللی و وضعیت اقتصادی و امنیتی آن با حل مناقشه در ارتباط است.

نمایندگان تشکیلات خودگردان و اسرائیل صبح امروز سه‌شنبه در واشنگتن مذاکرات مستقیم سازش زیر نظر آمریکا، که از سال 2010 میلادی متوقف شده بود، از سر گرفتند.

«جان کری» وزیر خارجه آمریکا روز دوشنبه «مارک ایندیک» سفیر سابق آمریکا در اسرائیل را به عنوان نماینده واشنگتن در مذاکرات سازش معرفی کرد.

مذاکرات سازش از سال 2010 میلادی و از سوی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اعتراض به شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری متوقف شد. نهایتا «جان کری» دو هفته قبل بعد از چند دیدار پیاپی با عباس و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر اسرائیل، از موافقت طرفین برای از سرگیری مذاکرات خبر داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول