اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

توجیه وزیر جنگ اسرائیل درباره دلایل موافقت با آزادی اسرای فلسطینی

وزیر جنگ اسرائیل در توجیه علت موافقت سران این رژیم با آزادی اسرای فلسطینی، آن را گزینه‌ای بین بد و بدتر عنوان کرد.

توجیه وزیر جنگ اسرائیل درباره دلایل موافقت با آزادی اسرای فلسطینی

به گزارش خبرگزاری فارس، به نقل از روزنامه «جروزالم‌پست»، موشه یعالون دوشنبه گفت: تصمیم برای آزادی اسرای فلسطینی نتیجه انتخاب میان بد و بدتر است. ما به این تصمیم رسیدیم که از گزینه بدتر جلوگیری کنیم.

وی افزود: بسیاری از ملاحظات استراتژیک که احتمال دارد در آینده افشا شود، در پشت این تصمیم قرار دارد بنابراین ما باید اسرای پیش از انعقاد توافقنامه اسلو را آزاد کنیم.

به نوشته این روزنامه، برخی تحلیل‌گران مدعی شده‌اند که اسرائیل با آزادی اسرای فلسطینی موافقت کرده تا بتواند حمایت آمریکا در زمان رویارویی نظامی با ایران را جلب کند.

یعالون با بیان اینکه به سختی چنین تصمیمی را اتخاذ کردیم، مدعی شد: این‌ افراد قاتل هستند، بنابراین این کار، چالشی است برای عدالت، قانون و خانواده‌های داغدیده و من این صداها را می‌شنوم.

وی ادامه داد: آزادی این اسرا همچنین چالشی است برای بازدارندگی و امنیت اما می‌توان این مشکلات را مدیریت کرد. ما قادر خواهیم بود پاسخی برای ابعاد امنیتی فراهم کنیم. ما می‌دانیم این اسرا چه کسانی هستند، تعدادشان چقدر است، چه کاری را چه زمانی انجام داده‌اند.

وزیر جنگ اسرائیل در بخش دیگری از سخنان خود نگرانی درباره وقوع انتفاضه سوم را اغراق شده دانست و افزود: رابطه میان اسرائیل و فلسطینی‌ها متزلزل است و اسرائیل مایل است از طریق مذاکرات صلح، اوضاع را باثبات سازد. اما این آنها بوده‌اند که تاکنون از میز مذاکره گریخته‌اند.

موشه یعالون در ادامه سئوالاتی را مطرح کرد و گفت: آیا طرف مقابل همه حقوق ما را به عنوان دولت یهود به رسمیت می‌شناسد؟ آیا آماده توافقات مرزی است تا به درگیری‌ها پایان دهد؟ این دو سئوال و سئوالات دیگر پیش روی ماست و منتظر پاسخ آنها هستیم.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول