اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ملی پوش ووینام قم:

قم در ورزش‌های رزمی بانوان جزو استان‌های موفق کشور است

ملی پوش ووینام بانوان استان قم گفت: قم در ورزش‌های رزمی بانوان جزو استان‌های موفق و سرآمد در کشور محسوب می‌شود.

قم در ورزش‌های رزمی بانوان جزو استان‌های موفق کشور است

خدیجه رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: استان قم از توانمندی بسیار خوبی در ورزش بانوان به ویژه ورزش‌های رزمی برخوردار است و می‌تواند قطب ورزش رزمی بانوان کشور باشد، به خصوص با مدال‌ها و افتخاراتی که در این چند سال از میادین متعدد داخلی و خارجی کسب کرده است.

وی که تیرماه امسال در مسابقات ووینام قهرمانی جهان در بخش مبارزه خوش درخشید و مقام دوم این پیکارها را در پاریس از آن خود کرد، بیان داشت: سطح این دوره از مسابقات بسیار بالاتر از رقابت‌های گذشته بود زیرا من در مسابقات جهانی ویتنام در سال 2011 نیز حضور داشتم اما در این دوره واقعا کسب مدال کار سختی بود چون حریفان آماده‌تر بودند.

دارنده مدال نقره مسابقات ووینام قهرمانی جهان در سال 2013 اضافه کرد: ما در رشته‌های رزمی پیشرفت‌های خوبی کسب کرده‌ایم و بانوان رزمی‌کار کشورمان در میادین آسیایی و جهانی می‌توانند پرچم پر افتخار کشورمان را برافراشته کنند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مسئولان ورزشی استان حمایت لازم را از ورزش بانوان به ویژه در رشته‌های رزمی دارند، عنوان داشت: باید بگویم که در سال‌های گذشته در سراسر کشور مدیریت عالی ورزش توجه خوبی به ورزش بانوان داشته است و در قم نیز حمایت خوبی از ورزش بانوان انجام می‌شود هر چند کافی نیست و باید بیشتر شود.

دارنده مدال طلای ووینام قهرمانی جهان در سال 2011 یادآور شد: حاصل این توجه نیز توسعه ورزش بانوان در کشور و حضور تیم‌های مختلف ورزشی زنان کشورمان در رقابت‌های ورزشی آسیایی و جهانی است.

وی ابراز داشت: در استان قم نیز مسئولان از ورزش‌ بانوان حمایت کرده و امکانات ما نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است، هر چند نباید به این حد قانع باشیم و باید افق دید خود را ارتقا دهیم تا با توجه به شرایط خاص و ویژه قم، بانوان بیشتری به سمت و سوی ورزش گرایش پیدا کنند.

رضایی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم در ورزش بانوان حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشیم و به عنوان نمونه به قطب ورزش رزمی زنان در کشور تبدیل شویم، نیازمند توجه بیشتر مسئولان هستیم، کاری که در آستانه رقابت‌های جهانی فرانسه رخ داد و ما با آرامش به این مسابقات رفتیم و به لطف خدا با مدال بازگشتیم.

وی ادامه داد: بانوان رزمی‌کار قمی در رشته‌های مختلف توانمندی‌های بالایی دارند که در صورت حمایت از آنها، تامین امکانات ورزشی لازم و رفع دغدغه‌های مالی و اشتغال می‌توانیم در آینده نزدیک افتخارات بسیار زیادی برای ایران اسلامی در میادین بین‌المللی و جهانی کسب کنیم.

رضایی مقام نایب قهرمانی در مسابقات ووینام قهرمانی جهان در پاریس فرانسه را نتیجه ارزشمند و مهمی توصیف کرد و افزود: باید با تلاش بیشتر در رقابت‌های آینده مقام‌ بالاتری را کسب کنم، چرا که انتظار مردم استان قم بسیار بیشتر از کسب مدال نقره است.

انتهای پیام/78002/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول