اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون جهاد کشاورزی مازندران خبر داد

برداشت مکانیزه برنج 10 هکتار اراضی شالیزاری مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران از برداشت مکانیزه برنج در 10هزار و 557 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران خبر داد.

برداشت مکانیزه برنج 10 هکتار اراضی شالیزاری مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، یحیی ابطالی اظهار داشت: تاکنون محصول برنج بیش از 10 هزار و 557 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران به صورت مکانیزه برداشت شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 11 هزار و 787 هکتار از محصول برنج اراضی شالیزاری استان مازندران برداشت شده است، از نشای مجدد برنج در بیش از 2 هزار و 505 هکتار از اراضی شالیزاری استان خبر داد. 

این مسئول پیش‌بینی کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده بیش از 80 هزار هکتار از اراضی شالیزاری استان در سال جاری به کشت مجدد برنج و پرورش رتون اختصاص ‌یابد.

ابطالی در ادامه با اشاره به اینکه در سال گذشته برداشت مکانیزه برنج استان با کمباین مخصوص برداشت برنج در سطح 76 هزار و 340 هکتار انجام گرفت، اذعان کرد: در سال جاری این سطح با رشد 20 درصدی نسبت به سال قبل به 90 هزار هکتار برسد.

وی در پایان با اشاره به اینکه سطح زیر کشت اراضی شالیزاری استان مازندران در سال جاری حدود 221 هزار هکتار است، گفت: بیش از 76 هزار و 747 هکتار آن به ارقام پرمحصول و 144 هزار و 221 هکتار به ارقام محلی اختصاص داشته که امیدواریم بیش از یک میلیون و 400 هزار تن شلتوک از اراضی شالیزاری استان مازندران برداشت شود.

انتهای پیام/2296/ذ/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول