اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر کشور آلمان از جاسوسی آمریکا از مردم کشورش دفاع کرد

وزیر کشور آلمان که کشورش در میان کشورهای اروپایی بیشترین هدف جاسوسی‌های آژانس امنیت ملی بوده از نفوذ دولت آمریکا به حریم خصوصی شهروندانش دفاع کرد.

وزیر کشور آلمان از جاسوسی آمریکا از مردم کشورش دفاع کرد

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر کشور آلمان در بحبوحه اعتراض‌های مردم کشورش به برنامه‌های جاسوسی آمریکا که مشخص شده میلیون‌ها شهروندان اروپایی را هدف گرفته است، تصورات آلمانی‌ها درباره جاسوسی‌های آمریکا را نادرست دانست و از آنها خواست دست از گلایه و شکایت در این باره بردارند.

وی در یک کنفرانس درباره مسائل امنیتی گفت: «آنها (مردم آلمان) فکر می‌کنند هزاران آمریکایی آنجا نشسته‌اند و دارند ایمیل‌های ما را می‌خوانند و به مکالمات تلفنی ما گوش می‌دهند. این دیدگاهی کاملا؛ غیرعقلانی است.»

وی ادامه داد آمریکایی‌ها اقدام به جمع‌آوری شماره تلفن‌های تروریست‌های بالقوه در کشورهایی مانند سومالی، مالی یا پاکستان کرده‌اند و در همین راستا در کشور آلمان هم تروریست‌ها را هدف گرفته‌اند.

فردریش ادامه داد: «این اقدامات به خاطر آن است که ما در دنیایی متشکل از جرائم سازمان یافته و تروریسم زندگی می‌کنیم و این شبکه‌ها باید به نحوی افشا شوند.»

وزیر کشور آلمان به سفر 1000 نفر از اروپا به سایر نقاط دنیا برای آموزش دیدن در سلاح‌ها و مواد منفجره، جهت مقابله با غرب اشاره کرد و گفت با گذشت زمان آنها علیه اروپا و آلمان هم جنگ راه خواهند انداخت.

وزیر کشور آلمان در حالی این اظهارات را بیان کرد که روز گذشته هزاران نفر با راه‌پیمایی در خیابان‌ها اعتراض خود را به جاسوسی آمریکا از ارتباطات مردم عادی این کشور ابراز کردند. تظاهرات‌کنندگان همچنین حمایت خود را از «ادوارد اسنودن» افشاگر برنامه‌های جاسوسی‌های آمریکا اعلام کردند.

بر اساس اسنادی که آقای اسنودن منتشر کرده در میان کشورهای اروپایی، آلمان هدف نخست جاسوسان آمریکایی بوده و مأموران آژانس امنیت ملی، تنها ظرف یک ماه، بیش از 500 هزار مورد مکالمه تلفنی، فعالیت اینترنتی و پیامک‌های شهروندان آلمانی را رصد کرده بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول