اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ریاست جمهوری مصر خواستار شد

عقلا و بزرگان «اخوان‌المسلمین» در مرحله انتقالی به دولت موقت کمک کنند

مشاور رسانه‌ای ریاست جمهوری مصر اعلام کرد گفت‌وگو با گروه اخوان‌المسلمین ادامه دارد و ریاست جمهوری مصر از اخوان و گروه‌های اسلامگرا می‌خواهد در مرحله انتقالی به دولت کمک کنند.

عقلا و بزرگان «اخوان‌المسلمین» در مرحله انتقالی به دولت موقت کمک کنند

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری «الوطن»، «احمد المسلمانی» مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور موقت مصر تأکید کرد که گفت‌وگوها با گروه اخوان المسلمین به پایان نرسیده است و افرادی که فعالیت‌های غیر قانونی انجام می‌دهند همه گروه و جوانان وابسته به آن را نمایندگی نمی‌کنند.

مسلمانی در نشستی خبری افزود: از عقلا و بزرگان گروه اخوان می‌خواهیم در مرحله انتقالی برای اجرای آن بر اساس نقشه راه به ما کمک کنند.

وی همچنین با ابراز تأسف از کشته شدن شهروندان مصری در درگیری‌های «المنصه» تأکید کرد که کسی نمیتواند کشور را به سناریوی دیگری جز پیشرفت و پویایی اقتصاد سوق دهد.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور موقت مصر افزود: مرسی زندانی سیاسی نیست بلکه به دلیل برخی اتهامات در بازداشت به سر می‌برد.

وی تأکید کرد که تصمیمات قاهره تصمیماتی ملی است و مصر تحت فشار هیچ گروهی قرار ندارد و کاخ سفید بر ما حکومت نمی‌کند.

مسلمانی گفت که ریاست جمهوری در کشور وضعیت اضطراری اعلام نخواهد کرد و ابراز امیدواری کرد که همه برای تحقق مطالبات مردم و اهداف انقلاب به ریاست جمهوری بر اساس نقشه راه کمک کنند.

وی بااشاره به سفر «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به قاهره در دو هفته گذشته گفت: اشتون در این سفرها با رئیس جمهور موقت و معاونش دیدار کرده است و اتحادیه اروپا از دیدگاه مصر درباره آینده استقبال می‌کند و آن را درک می‌کند.

مسلمانی با ابراز همدردی با خانواده‌های سربازان و شهروندان مصری که در چند روز گذشته در حملات تروریست‌ها در سینا کشته شده‌اند تأکید کرد که عملیات‌های نظامی در این منطقه ادامه خواهد داشت و تروریست‌ها نمی‌توانند نیروهای پلیس و ارتش را از این منطقه خارج کنند.

وی همچنین با اشاره به سفر «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به قاهره و دیدار با «عدلی منصور» رئیس جمهور دولت موقت تأکید کرد که در این دیدار پرونده صلح فلسطین بررسی شده است.

مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور موقت مصر افزود: از جریان‌های فتح و حماس می‌خواهیم که در مسیری یکسان و با هدفی واحد برای تشکیل دولت فلسطینی توافق کنند و ما نیز از تحقق چنین مسئله‌ای حمایت می‌کنیم.

«محمد البرادعی» معاون رئیس جمهور موقت در امور بین الملل، «نبیل فهمی» وزیر امور خارجه و رئیس سازمان عمومی اطلاعات مصر نیز در این دیدار حضور داشتند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول