اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

کشف ۴ گروه‌ جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی در مصر

منابع آگاه از کشف چهار گروه جاسوسی وابسته به آمریکا و اسرائیل در مصر خبر دادند که از ۲۹ ژوئن گذشته فعالیت‌های خود را در این کشور آغاز کرده بودند.

کشف ۴ گروه‌ جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی در مصر

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از هفته نامه «المنار فلسطین»، منابع آگاه تأکید کردند که دستگاه‌های امنیتی مصر از کشف 4 گروه جاسوسی وابسته به اسرائیل و آمریکا در این کشور خبر دادند.

این منابع افزودند که گروه‌های جاسوسی آمریکایی و اسرائیلی از روز 29 ژوئن گذشته تا کنون به فعالیت در مصر مشغول شده بودند که تحت عنوان توریست وارد این کشور شده بودند.

نیروهای امنیتی مصر تعداد عوامل این گروه‌های جاسوسی را 42 نفر اعلام کرده بودند که از اتباع کشورهای مختلف بوده‌اند و تعدادی از آنها در هتلی در قاهره اقامت داشتند و تعدادی دیگر در اسماعیلیه و سوئز مستقر شده بودند.

نیروهای سازمان اطلاعات مصر تأکید کردند که از روز 10 تا 27 ژوئن دو گروه جاسوسی را قاهره کشف کرده اند و دو گروه دیگر را در «العریش» سینا و سوئز کشف کرده‌اند.

بر اساس این گزارش این گروه‌ها مشغول جمع اطلاعاتی درباره شرایط اقتصادی، موسسه‌های نظامی و تسلیحاتی و پلیس مصر بوده‌اند.

گروه‌های جاسوسی همچنین اقدام به جمع ‌آوری اطلاعات و تصاویری از کانال سوئز کرده‌ بودند و در میان معترضان در تظاهرات‌های 30 ژوئن پیدا کرده‌ بودند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول