اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

در پیامی به نشست فلسطین محور وحدت جهان اسلام

صالحی: اختلافات بین گروه‌های فلسطینی رژیم صهیونیستی را گستاخ‌تر کرده است

وزیر خارجه کشورمان در پیامی به نشست فلسطین محور وحدت جهان اسلام گفت: ادامه برخی اختلافات و دودستگی بین گروه‌های فلسطینی، رژیم صهیونیستی را در انجام تصمیمات ضدانسانی خود گستاخ‌تر کرده است.

صالحی: اختلافات بین گروه‌های فلسطینی رژیم صهیونیستی را گستاخ‌تر کرده است

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان طی پیامی به همایش فلسطین محور وحدت جهان اسلام که امروز دوشنبه در سازمان فرهنگ و ارتباطات برگزار شد اعلام داشت که یقینا مسئله فلسطین امروز به عنوان مهمترین معضل منطقه‌ای و بین‌المللی حل نشده به شمار می‌آید. معضلی که بیش از نیم قرن به دلیل نگرش‌های مبتنی بر استاندارد‌های دوگانه جامعه جهانی به حقوق مسلم و مشروع ملت مظلوم فلسطین در مقابل مشروعیت‌بخشی به اشغالگری و تداوم تجاوزات آشکار و پنهان رژیم صهیونیستی به حوزه پیرامونی سرزمین‌های اشغالی مانع از استیفای حقوق حقه ملت فلسطین شده است.

وی در ادامه این پیام آورده است که فلسطین را به حق می‌توان نماد استقامت و بیداری امت اسلامی در برابر دشمنان دانست. قدرت‌های بزرگ طی 6 دهه گذشته سعی کردند از فلسطین به عنوان اهرم فشاری برای پیشبرد سیاست‌های توسعه‌طلبانه خود به ویژه سلطه بر منابع انرژی جهان سوءاستفاده کنند.

وزیر خارجه کشورمان کارنامه 60 ساله فلسطین را بیانگر تحولاتی بس دردناک برای جهان اسلام خواند و یادآور شد: در طول این سال‌ها دشمنان اسلام با بهره‌گیری عوامل اشغالگر تلاش کردند تا از مسئله فلسطین برای جنگ پنهان و آشکار با اسلام در قالب نابود‌سازی اماکن مقدس به ویژه قدس شریف، تجزیه کشورهای اسلامی و توسعه اراضی تحت اشغال و همچنین ایجاد تفرقه بین مسلمانان با نام میانه‌رو و افراطی بهره‌برداری کنند. این در حالی است که تشدید سیاست‌های توسعه‌طلبانه صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی به ویژه بیت‌المقدس می‌رود تا به یک پاکسازی نژادی مبدل شود.

در ادامه این پیام آمده است: اشغالگران قدس تلاش دارند با تغییر ماهیت بیت‌المقدس آن را مکانی صرفا یهودی معرفی کنند. آنها در کنار تخریب مراکز اسلامی و حتی مسیحی در داخل مسجد‌الاقصی که با حفر تونل و احداث اماکن مذهبی یهودی صورت می‌گیرد، حتی از تخریب قبرستان مسلمانان نیز فروگذار نمی‌کنند.

صالحی با بیان اینکه امروز در بستر باج خواهی رژیم صهیونیستی از فلسطینیان و کشورهای منطقه و جامعه بین‌المللی و تلاش مقامات این رژیم به ترمیم وجهه خود نزد افراطیون صهیونیست، نگرانی از اقدامات توسعه‌طلبانه و افراطی اسرائیل نسبت به مسجد‌الاقصی و قدس شریف بیش از گذشته جلوه‌گر شده که این امر هوشیاری و بیداری بیشتر دولت‌ها و ملت‌های اسلامی را طلب می‌کند. ما به عنوان جمهوری اسلامی ایران خطر یهودی‌سازی قدس و تخریب مسجد‌الاقصی را نه تنها تهدید علیه منافع فلسطینیان و جهان اسلام دانسته، بلکه به دلیل تعلق این سرزمین و مظاهر دینی و تمدنی آن به تاریخ، فرهنگ و تمدن بشری، آن را تهدیدی علیه میراث مشترک بشریت می‌دانیم و همه دولت‌ها، ملت‌ها و شخصیت‌های آزادی‌خواه و عدالت‌طلب جهان را به عکس‌العمل در مقابل اقدامات و منویات توسعه‌طلبانه رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه قدس فرا می‌خوانیم.

صالحی یادآور شد: حمایت ما از مسئله فلسطین و قدس شریف که منبعث از دیدگاه‌های حکیمانه امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی است یکی از محورهای اساسی سیاست خارجی جمهوری اسلامی در طول سال‌های پس از انقلاب بوده است. جمهوری اسلامی طی این سال‌ها همواره منبع امید و منشاء تحرک و مقاومت نزد ملت مظلوم فلسطین و گروه‌های مختلف مقاومت بوده است و این نگاه به ویژه در مقطع فعلی که برخی کشورهای منطقه در بستر وادادگی و یا اثر‌پذیری از فشارهای خارجی به موضوع فلسطین به عنوان امری ثانوی نگریسته و تدریجا به پذیرش رژیم صهیونیستی با توجیه پذیرش امر واقع تن داده‌اند عمیق‌تر نیز شده است.

در این پیام آمده است: ما یقین داریم که ملت‌های مسلمان و عرب در برابر فشارهای موجود برای عادی‌سازی رابطه با رژیم صهیونیستی همچون گذشته ایستادگی خواهند کرد و مقاومت که همواره معادلات دشمنان را به هم ریخته، به عنوان تنها راه نجات ملت‌های مظلوم منطقه با قدرت تداوم خواهد داشت. در این رابطه‌ها ادامه برخی اختلافات و دودستگی بین گروه‌های فلسطینی، رژیم صهیونیستی را در انجام تصمیمات ضدانسانی خود گستاخ‌تر کرده است که امیدواریم فلسطینیان با هوشیاری و درک شرایط حساس صحنه، ضمن بازگشت به وحدت ملی بر مبنای حقوق تغییرناپذیر ملت فلسطین، نوک پیکان مبارزات خود را متوجه دشمن اصلی کنند. در مورد آینده تحولات خاورمیانه تردید نداریم که روند قدرت‌گیری روز‌افزون ملت‌های منطقه از جمله ملت مظلوم فلسطین در تحقق بخشیدن به حقوق حقه خود و در جهت همگرایی بیشتر کشورهای منطقه ادامه یافته و روند تضعیف و اضمحلال رژیم صهیونیستی با سرعتی مضاعف همراه با کاسته شدن وجهه این رژیم حتی بین هم‌پیمانان و دوستان آن تشکیل خواهد شد.

در ادامه این پیام صالحی ضمن تاکید بر نگرانی نسبت به اوضاع قدس شریف آورده است که امروز مسلمانان بیش از هر زمان دیگری نگران مسجد‌الاقصی هستند و تقریبا روزی نیست که اخبار نگران‌کننده از توطئه‌ها و ترفند‌های رژیم صهیونیستی در مورد قدس منتشر نشود. در حالیکه جهان اسلام همواره خطر سیاست‌های اشغالگرانه و توطئه گرانه رژیم اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی به ویژه قدس عزیز را گوشزد کرده‌ است متاسفانه این فریاد‌ها با کمترین عکس‌العمل مثبت جامعه بین‌المللی مواجه بوده لذا ضروری است که ملت‌های مسلمان منطقه با تکیه بر قدرت ذاتی خود به حمایت از آرمان‌ها و مقدسات اسلامی در فلسطین و قدس پرداخته و جهان سلطه را مقهور اراده خود سازند. به اعتقاد ما برقراری صلح و آرامش پایدار در منطقه بحران‌خیز خاورمیانه جز از طریق احقاق حقوق کامل ملت‌های منطقه و در راس آن ملت مظلوم فلسطین محقق نخواهد شد.

وی در خاتمه ضمن گرامیداشت روز جهانی قدس و تشکر مجدد از برگزار‌کنندگان این همایش یادآور شد: اشغالگران قدس و متحدان آن با ایجاد بحران‌های منطقه‌ای و فعال کردن روند سازش تلاش دارند جهان اسلام را از مسئله فلسطین جدا سازند و امروز بر تمام مسلمانان است که با هم‌صدا شدن در چارچوب انسجام اسلامی و وحدت فراگیر برای یاری رساندن به ملت فلسطین گام بردارند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول