به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، ارگانهای حمایتی از جمله بهزیستی کشور در قالب بنهایی که به مددجویان زیرپوشش خود ارائه میدهند آنها را در تامین برخی از نیازهای خانواده یاری میدهند.
این بنها در قالب طرحهای مختلف به طور مثال ویژه ماه رمضان توزیع میشود و در حال حاضر بنهای اداره بهزیستی در استان یزد از سوی فروشگاههای زنجیرهای اتکا توزیع میشود.
اما مشکلی که هماکنون مددجویان اداره بهزیستی ابرکوه را با مشکل مواجه کرده است عدم وجود فروشگاه اتکا در این شهرستان است.
فروشگاه اتکا برای حل این مشکل با یکی از فروشگاههای مواد غذایی به عنوان عامل فروش، قراردادی را به امضا رسانده است که آنان با دریافت این بنها که بر عهده فروشگاه اتکا است، مواد مورد نیاز مددجویان را به آنها تحویل دهند و سپس وجوه آن را از اتکا دریافت کنند.
قادر به خدماترسانی به مددجویان بهزیستی نیستم
اما در این میان فروشگاهی که در شهرستان به عنوان عامل تعیین شده است برای دریافت وجوه خود با مشکل روبهرو است و اعلام میکند که با چنین وضعیتی قادر به خدماترسانی به مددجویان بهزیستی نیست.
در صورتی که اتکا در شهرستان ابرکوه نتواند به خدماترسانی خود به مددجویان ادامه دهد این افراد ناگزیر به مسافرت به شهرهای دیگر و استان یزد برای دریافت این بنها در طول سال هستند که هزینه و وقت زیادی از آنها را تلف میکند.
عامل فروش فروشگاههای اتکا در ابرکوه در گفتوگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: قبول ارائه خدمات به بهزیستی برای تامین نیاز بنهای مددجویان این سازمان را نه برای کسب درآمد بلکه به عنوان یک وظیفه انسانی بر عهده گرفتهام.
همکاری با اتکا سودآوری ندارد
وی افزود: فروش این اجناس با توجه به اینکه باید اجناس را به صورت نقدی خرید کنیم و بعد از فروش نیز هفت درصد از سود آن را به مدیریت اتکا پرداخت کنیم و با توجه به متوسط سود خدمات ما که تنها 12 درصد است، چندان سودآوری ندارد.
عامل فروش فروشگاههای اتکا ادامه داد: با تمام این مشکلات برای دریافت وجوه خود از سازمان اتکا نیز با مشکل روبهرو هستیم و بر اساس قراردادها نسبت به پرداخت به موقع بدهی ما از طرف اتکا اقدام نمیشود.
اتکا نسبت به پرداخت بدهیهای خود اقدام نمیکند
مدیر این فروشگاه گفت: اگر چه دوست دارم به خدمت خود در این راستا ادامه دهم اما چنانچه مسئولان اتکا برای پرداخت بدهیهای خود به موقع اقدام نکنند با مشکلات جدی روبهرو خواهم شد که امکان ارائه خدمات در این زمینه را سلب میکند.
با توجه به اینکه مددجویان بهزیستی افراد آسیبپذیر جامعه هستند، عدم خدماترسانی به آنها و عدم توجه سازمانها و نهادهای مختلف به تعهداتشان، اجحافی بزرگ در حق این قشر است.
انتظار میرود مسئولان بهزیستی با تعامل و رایزنی با مسئولان فروشگاه اتکا، هرچه سریعتر نسبت به حل این مشکل اقدام کنند.
انتهای پیام/2464/م40/ظ1004